TMC werkt niet bij Carminat (VDO)

Alles met betrekking tot Renault navigatie
Gebruikersavatar
JJG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2007 11:47

Bericht door JJG »

Net als bij Riekus krijg ik ook nog steeds SkyRadio in groen en de juiste filemeldingen. In dit geval via frequentie 103.2! Dit is volgens mij geen freq. van Sky, maar toch werkt het!
Renault Laguna 2003
Carminat Navtech - Siemens VDO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

De situatie in Oosterhout NB is dat Skyradio 3 files geeft maar dan op 96.3 MHz
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Daar staat wel SkyRadio, maar de PI 83E1 en de frequentie geven aan dat dit inderdaad Veronica is, zie http://www.navigatiehosting.nl/TMC/coun ... therla.htm
Vooralsnog: geen TMC via Sky.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
JJG
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 30 jun 2007 11:47

Bericht door JJG »

Het blijft natuurlijk vreemd dat TMC als aanbieder in Groen SKYRADIO laat zien i.p.v. Veronica!?
Renault Laguna 2003
Carminat Navtech - Siemens VDO

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

JJG schreef:Het blijft natuurlijk vreemd dat TMC als aanbieder in Groen SKYRADIO laat zien i.p.v. Veronica!?
Dat zit 'm in die identieke SID 3. Die naam zegt niet zoveel, dat kan ook "Playing" zijn bij Sky, zie viewtopic.php?p=47081#47081

Ook bij 3FM en NOS-ANWB kan zoiets gebeuren, met een identieke SID 1.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Heb net de helpdesk van Pioneer gebeld en het probleem voorgelegd over de TMC. De man vertelde dat hij dit probleem al meerdere keren had gehoord en de oplossing zou zijn de navi te resetten. Ook vertelde de man dat als je in een grensgebied woont of net op vakantie bent geweest in het buitenland, dat het soms wel 5 dagen kan duren eer het TMC icoon terugkomt.

Ook vroeg ik hem hoe het komt als ik een audio cd draai toch file informatie krijg en als antwoord kreeg ik dat ten alle tijden de radio op de achtergrond mee draait.

Nu ben ik niet van plan om hem te resetten, want,

1.ik ben een half uur bezig om alles opnieuw in te stellen
2.ik krijg nog steeds de actuele file informatie door, met of zonder icoon.


De pioneer is net als de eerste de beste radio van 3 tientjes in staat om ook de RDS informatie als tekst op het scherm weer te geven. En dat lijkt verschrikkelijk veel op TMC meldingen terwijl het iets anders is.
En Gerritje de pioneer geeft wel degelijk TMC door en geen RDS informatie :!:



Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat verandert allemaal niks aan waar het hier om draait: er is, naar we menen te weten op dit moment geen TMC info van de ZENDER Skyradio.
Bij jouw systeem draait de tweede tuner op de achtergrond mee en die kan naar Veronica omschakelen en daar de TMC info oppikken, zie hierboven. En van die tweede tuner kun jij de frequentie NIET zien, bij mijn weten.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zojuist even gekeken en er begint wat duidelijk te worden: Sky is bezig met experimenten met Pay-TMC. Die staat ineens in m'n zendelijst en is NIET te selecteren :idea:

Op de gewone zenders 101.2 en 101.5 FM komt geen TMC info door, uiteraard wel op de Via zenders en de publieke omroepen.

Ik heb er wat plaatjes van geschoten, die plaats ik straks even als ik ze resized heb.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hier dan de beloofde plaatjes.

Eerst de echte Skyzender met PI 83C6, zowel via 101.2 alsook via 101.5. Die is op dat moment te zien als A1 Dvntr, er is dus kennelijk een probleem op de A1 bij Deventer. Dat is echter niet te zien, TMC info is NUL, zoals op het derde plaatje te zien is.

Echter in de TMC Zenderlijst staat ineens SkYRADIO bovenaan MET het bekende rode kruis door muntjes. Oftewel een Pay-TMC die NIET te ontvangen is met dit systeem, zoals ook uit het 5e plaatje blijkt.

Heel verrassende ontwikkelingen :!:

Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:Hier dan de beloofde plaatjes.

Eerst de echte Skyzender met PI 83C6, zowel via 101.2 alsook via 101.5. Die is op dat moment te zien als A1 Dvntr, er is dus kennelijk een probleem op de A1 bij Deventer. Dat is echter niet te zien, TMC info is NUL, zoals op het derde plaatje te zien is.

Echter in de TMC Zenderlijst staat ineens SkYRADIO bovenaan MET het bekende rode kruis door muntjes. Oftewel een Pay-TMC die NIET te ontvangen is met dit systeem, zoals ook uit het 5e plaatje blijkt.

nHeel verrassende ontwikkelingen :!:

Groet,
JW


Mijn eerste indruk zou zijn als er een kruis door de muntjes staat, dat je dan niet hoeft te betalen, of zie ik dat verkeerd :?:



Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Dwz dat je er niet voor hebt betaald!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:Dwz dat je er niet voor hebt betaald!
oooooooooo, tja het is maar van welke kant je het bekijkt :D
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Zo staat het in de handleiding van de C-IQ apparatuur uitgelegd
Icoontjes die je lekker maken en een kruis erdoor als je niet betaalt! :wink:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Telkens opnieuw wordt er afgedwaald van waarover het in dit topic echt gaat: TMC werkt niet bij Carminat (VDO)
De basis van dat probleem is dat Sky geen TMC info meer uitzendt. En inmiddels is er voldoende geschreven over het hoe-en-waarom daarvan. Inclusief het gegeven dat Sky kennelijk bezig is met "Pay-TMC", of op z'n minst daarmee aan het testen is.
De rest is OFF-TOPIC.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

Bericht door Riekus »

maar het zou dus kunnen zijn dat ik met SKYRADIO ontvangst in mijn Carminat de pay-tmc zender ontvang en er files op krijg...

dat zou betekenen dat het Carminat systeem deze paytmc zender kan gebruiken (in C-IQ termen: is vrijgeschakeld)

Ik kan helaas geen frequenties zien in het Carminat systeem.

Groet,
R

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Dat zou natuurlijk heel plezierig zijn, nu al Sky Pay-TMC kunnen pakken :D

Maar ff serieus, er bestaat (nog) geen Pay-TMC in ons land. Zo te zien is Sky bezig met testuitzendingen, we hebben dat een jaar of twee geleden gezien met andere zenders. Met name Willem (WS) heeft daar heel wat onderzoek naar gedaan en er over geschreven.

Als er eenmaal Pay-TMC komt is het de vraag welke Navi-fabrikanten daar iets mee gaan doen en contracten af zullen sluiten met de provider, ic Sky. Ervaringen uit het verleden hebben laten zien dat zoiets erg veel tijd kost, en zelfs dan....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Vanmorgen was die Sky Pay-TMC er nog. Hij stond bovenaan de TMC Zenderlijst.
En dat gaf gelijk problemen toen ik m'n MT 5010/01 op automatic zette. Het TMC ikoon ging toen op rood TMC, en met dat ik probeerde de zendelijst weer op te roepen bleek deze leeg te zijn. Wat ik ook probeerde, ik kreeg 'm niet meer gevuld, en ik kon de automatic niet meer uitschakelen.

Vervolgens heb ik de DVD uit het systeem gehaald en weer teruggeplaatst. Daarmee verandere de TMC in zwarte TMC, oftewel: er staan geen TMC codes op de DVD. Daaruit concludeer ik dat de versleutelde Sky m'n TMC box op slot gezet had, waardoor er geen gewone TMC meer door kon komen.
Iets vergelijkbaars heb ik in maart gehad in Duitsland met Pay-TMC. Ook toen ging m'n box twee keer op slot, de eerste keer duurde dat een paar uur, de tweede keer maar kort.

Na het systeem uit gezet te hebben en een poosje te hebben gewacht heb ik 'm weer geactiveerd en toen bleek NOS-ANWB de sterkste zender te zijn. Daarop heb ik 'm vastgezet, waardoor het vinkje bij automatic weer weg is. Nu gaat het goed en staat NOS-ANWB weer in m'n statusbalk.

Ik zal dit de komende dagen in de gaten houden, maar hier zijn we nog niet van af, vrees ik.
Des te benieuwder ben ik naar een reaktie op Frits' mail naar Sky...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

De feiten zoals we die nu kennen op een rijtje:

1) Skyradio zendt uit op de frequenties als in dit overzicht http://www.navigatiehosting.nl/TMC/Freq ... yradio.htm Als er dus Skyradio komt te staan terwijl er een andere frequentie opstaat is dat een andere zender.
2) Veronica gebruikt de frequenties http://www.navigatiehosting.nl/TMC/Freq ... ronica.htm
3) Voor TMC gebruiken beide zenders de SID 3. Daardoor kan TMC via een Veronicafrequentie in de TMC status gepresenteerd worden als Sky, dat is alleen maar een naam. De werkelijke frequentie is bepalend.
4) Alle postings (IMHO) in dit draadje laten zien dat er op de frequenties van Skyradio geen TMC uitgezonden wordt. Die frequenties zijn met zekerheid vast te stellen bij VDO systemen.
5) Als er al TMC info doorkomt waaraan het label Sky hangt blijkt dit in alle gevallen, waar dit traceerbaar is, te komen van Veronicafrequenties.
6) Bij Becker-type systemen met twee tuners is die frequentie niet vast te stellen, omdat er intern omgeschakeld kan worden.
7) Sky is kennelijk bezig met Pay-TMC testuitzendingen. Van andere landen is bekend dat dit voor problemen kan zorgen.

Op- en aanmerkingen zijn uiteraard zeeeer welkom :wink:

Groet,
JW

PS Het probleem met SID 3 is al heel oud, lees er dit draadje maar op na viewtopic.php?t=2380 . Ook toen werd er al Sky gepresenteerd terwijl het een Veronica zender was, zie posting topsport 20 juni.
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Even een beetje lucht geven, de niet echt ter zake doende opmerkingen zijn gewoon even verplaatst naar de sauna. :roll:
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef:De feiten zoals we die nu kennen op een rijtje:

1) Skyradio zendt uit op de frequenties als in dit overzicht http://www.navigatiehosting.nl/TMC/Freq ... yradio.htm Als er dus Skyradio komt te staan terwijl er een andere frequentie opstaat is dat een andere zender.
2) Veronica gebruikt de frequenties http://www.navigatiehosting.nl/TMC/Freq ... ronica.htm
3) Voor TMC gebruiken beide zenders de SID 3. Daardoor kan TMC via een Veronicafrequentie in de TMC status gepresenteerd worden als Sky, dat is alleen maar een naam. De werkelijke frequentie is bepalend.
4) Alle postings (IMHO) in dit draadje laten zien dat er op de frequenties van Skyradio geen TMC uitgezonden wordt. Die frequenties zijn met zekerheid vast te stellen bij VDO systemen.
5) Als er al TMC info doorkomt waaraan het label Sky hangt blijkt dit in alle gevallen, waar dit traceerbaar is, te komen van Veronicafrequenties.
6) Bij Becker-type systemen met twee tuners is die frequentie niet vast te stellen, omdat er intern omgeschakeld kan worden.
7) Sky is kennelijk bezig met Pay-TMC testuitzendingen. Van andere landen is bekend dat dit voor problemen kan zorgen.

Op- en aanmerkingen zijn uiteraard zeeeer welkom :wink:

Groet,
JW

PS Het probleem met SID 3 is al heel oud, lees er dit draadje maar op na viewtopic.php?t=2380 . Ook toen werd er al Sky gepresenteerd terwijl het een Veronica zender was, zie posting topsport 20 juni.
Toch maar even uit nieuwsgierigheid een reset gedaan naar aanleiding wat de helpdesk had gezegd en wat denk je, geen TMC icoon bij SKY. Van de helpdesk moet je het dus niet hebben. :evil:
Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

:oops En nou moet je al die instelingen opnieuw maken, een half uur klussen dus zoals je aangaf :?: :twisted:

Van de helpdesk moet je het maar hebben, maar ja, daar hadden we al zo eerder onze ervaringen mee, als ik me goed herinner....

Maarreh, krijg je nu helemaal geen TMC ikoon meer, ook niet als je op Radio1 afgestemd bent?
Of daar nog wel maar alleen niet meer bij Sky?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

JW schreef::oops En nou moet je al die instelingen opnieuw maken, een half uur klussen dus zoals je aangaf :?: :twisted:

Van de helpdesk moet je het maar hebben, maar ja, daar hadden we al zo eerder onze ervaringen mee, als ik me goed herinner....

Maarreh, krijg je nu helemaal geen TMC ikoon meer, ook niet als je op Radio1 afgestemd bent?
Of daar nog wel maar alleen niet meer bij Sky?

Groet,
JW

Ja JW je moet toch alles een keer uitproberen en helemaal als zo'n instantie als de helpdesk dat zegt, de oplossingkan soms wel eens uit een onverwachte hoek komen. :D

Jou vraag over het icoon, bij alle andere zenders is het wel het geval.
De stellingname van jou lijkt mij steeds meer bewaarheid te worden.

Gr.R.S.

P.S. de instelling terug zetten koste maar een kwartier. :D'
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

RSP schreef:Ook vroeg ik hem hoe het komt als ik een audio cd draai toch file informatie krijg en als antwoord kreeg ik dat ten alle tijden de radio op de achtergrond mee draait.
De software bestuderend moet ik tot de conclusie komen dat de feitelijke TMC-informatie uitsluitend op het scherm kan worden getoond als er een navigatie CD in de navi zit. Dit vanwege het feit dat alle meldingen in de beschikbare talen, op de CD staan. Mochten er nog meldingen op het scherm verschijnen dan kunnen dit oude berichten zijn die door een of andere oorzaak nog ergens in het geheugen van de computer aanwezig zijn.
Andere mededelingen al of niet voorzien van symbolen kunnen dan afkomstig zijn van de RDS coderingen die met de zendersignalen worden meegezonden.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
R.S.Postma
Rode kaart waarschuwing
Berichten: 183
Lid geworden op: 04 nov 2006 16:37

Bericht door R.S.Postma »

Gerritje schreef:
RSP schreef:Ook vroeg ik hem hoe het komt als ik een audio cd draai toch file informatie krijg en als antwoord kreeg ik dat ten alle tijden de radio op de achtergrond mee draait.
De software bestuderend moet ik tot de conclusie komen dat de feitelijke TMC-informatie uitsluitend op het scherm kan worden getoond als er een navigatie CD in de navi zit. Dit vanwege het feit dat alle meldingen in de beschikbare talen, op de CD staan. Mochten er nog meldingen op het scherm verschijnen dan kunnen dit oude berichten zijn die door een of andere oorzaak nog ergens in het geheugen van de computer aanwezig zijn.

Andere mededelingen al of niet voorzien van symbolen kunnen dan afkomstig zijn van de RDS coderingen die met de zendersignalen worden meegezonden.
Gerritje ik weet niet of dat waar is wat jij zegt, op vakantie in Duitsland gaf hij de filemeldingen door in het nederlands, ook in Zwitserland deed hij dat. Wat ik wel vreemd vond in Duisland, dat er vreemde teksten werden vermeld, zoals los lopende dieren op de weg.

De file meldingen komen ook door als er geen SW in zit, alleen heb ik niet gecontroleerd of die file meldingen actueel zijn. Wel weet ik net met die reset dat er 10 flil meldingen waren oa. op de A17. Kan jij dat 1,2,3, controleren of dat juist is?

Gr.R.S.
Pioneer ANH-9PR + Pioneer 100 watt subwoofer

Zorgen moet je doen, niet maken.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Gerritje ik weet niet of dat waar is wat jij zegt, op vakantie in Duitsland gaf hij de filemeldingen door in het nederlands, ook in Zwitserland deed hij dat. Wat ik wel vreemd vond in Duisland, dat er vreemde teksten werden vermeld, zoals los lopende dieren op de weg.
Je hebt zelf al gemeld dat je er niet zo veel verstand van hebt, welnu.

Dat is nu juist de essentie van TMC. De zender zorgt voor het meezenden van een code en de navigatie maakt daar mbv de teksten die op de gegevensdrager aanwezig zijn een tekst van in de ingestelde taal, schriftekijk en mondeling. Dus wat jij ziet in het buitenland is niets bijzonders, dat hoort zo. net zoals die miep in de luidsprekers zegt dat je de tweede afslag moet hebben en geen argentijns praat als je daar toevallig langs komt.

Kan nu even de hoeveelheid niet controleren maar dat kun je zelf via de site van de VID
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Tomtom One Xl 2007(?) werkt dat nog?
    door Function » 31 mar 2021 21:23 » in TomTom
    Reacties: 8
    Weergaves: 678
  • Cd wisselaar werkt niet
    door Picasso1971 » 17 jul 2017 02:17 » in BMW
    Reacties: 0
    Weergaves: 260
  • tomtom xxl werkt niet meer
    door sdr » 02 sep 2017 23:13 » in TomTom
    Reacties: 7
    Weergaves: 832
  • RNS-e ingebouwd, Stuurbediening werkt niet.
    door AN3CCAHNPO » 12 aug 2016 17:34 » in V.A.G
    Reacties: 2
    Weergaves: 687
  • Panasonic CN-DV 2300N werkt niet
    door jaapsaab » 10 sep 2015 13:05 » in Panasonic
    Reacties: 4
    Weergaves: 1628
  • DNX5240BT Kaart update werkt niet
    door FransLeijdekkers » 08 aug 2016 14:43 » in Kenwood
    Reacties: 0
    Weergaves: 809
  • kenwood dnx7260bt navigatie werkt niet
    door vossie32 » 17 apr 2017 13:16 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 864

Terug naar “Renault”