Probleem met de VDO Dayton MS5400

nstars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 15:47

Probleem met de VDO Dayton MS5400

Bericht door nstars »

Ik heb al een tijdje een MS5400 in mijn auto en die heeft tot nu toe perfect gewerkt. Van de week bleef echter het systeem tijdens het rijden hangen, maar dat verdween later weer. Wel was toen de bestemming opeens weg. Ook dat is weer opgelost, maar sinds die tijd doet de flitsinfo het niet meer en kan ik de verkeersinfo op de kaart niet meer lezen. Aanwijzen gaat nog wel, maar na selecteren gaat de cursor weer naar de oude positie. Ik heb al een herinstallatie van de desbetreffende software versie gedaan (SW 9.50), maar dat heeft ook niet geholpen. Heeft iemand een idee, hoe ik dit weer kan oplossen?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Hoe heb je de "herinstallatie" vande SW gedaan? Er eerst een oudere versie in gestopt, zo ja welke, dan wel de 9.5 er meteen opnieuw ingestopt?
Tijdens de Navigatiemeeting op 12/6 in de Meern is er zeker de 9.5SR aanwezig, die kan dan altijd geladen worden.

Het hoe en waarom van vastlopers zal vaak wel een raadsel blijven, is mij ook twee keer overkomen, daarna niet meer.
Vervelender is het dat je de flitsinfo kwijt bent. Ik zou even met het C-IQ centre bellen en vragen hoe hiermee omgegaan kan worden. Tenslotte heb je er voor betaald....

Overigens kan ook de temperatuur nog een rol gespeeld hebben, was de PC op het moment van de vastloper erg heet? En hoe is de kwaliteit van de CD die er in zit, is die krasvrij en schoon?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Opnieuw flashen met dezelfde sw heeft geen enkele zin. Wil je de flitsinfo (tmc) weer aan de gang krijgen dan zul je eerst terug moeten flashen naar de 9.41 sw, daarna weer de 9.5 (eventueel sr). Als het goed is werkt alles dan weer pico bello. De 9.41 sw reset alles, latere of eerdere versies doen dat niet.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nstars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 15:47

Bericht door nstars »

Ik weet niet hoe de unit was toen die vastliep (niet gevoeld, maar de speler zit in een kastje dat gekoeld wordt. De CD is nog prima.

De installatie van de software heb ik gedaan door gewoon SW 9.5 nog een keer te laden, want dat is de enige CD die ik heb liggen. Het systeem werd geleverd met 9.1 en de 9.5 was onderdeel van de eerste update. Kan iemand mij vertellen hoe ik eventueel aan 9.41 kan komen? Op 12 juni ga ik namelijk op vakantie en kan dus niet naar De Meern.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
nstars
New Member
New Member
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 aug 2004 15:47

Bericht door nstars »

Voor de gene die het willen weten, de installatie van resp. SW 9.41 en 9.57 heeft het probleem opgelost. De service en snelheid waarmee VDO Dayton heeft geholpen, was perfect.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

nstars schreef:Voor de gene die het willen weten, de installatie van resp. SW 9.41 en 9.57 heeft het probleem opgelost. De service en snelheid waarmee VDO Dayton heeft geholpen, was perfect.
Da's plezierig om te horen, bedankt voor het terugkoppelen.

En nu dus lekker met vakantie volgende week.
Laat je daarna weten of alles goed gegaan is met je 5400, inclusief flitsinfo in het buitenland? Want die zul je inmiddels wel vrijgeschakeld hebben :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Ik heb precies ditzelfde probleem, net gebeld met Amsterdam en de disks worden me toegestuurd. Ben benieuwd of het werkt. ik heb nog nooit een mobiele controle gezien op m'n systeem.
Medewerking was geweldig al moest ik wel precies vertellen welke release ik wilde daar de man zonder m'n verhaal tewillen begrijpen de standaard release wilde sturen. Na wat aandringen en overleg begreep hij het probleem en stuurt hij de betreffende 9.41 release. Tzal mij benieuwen.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Zo, gisteravond oude release geladen en daarna de nieuwe en jawel, ook de mobiele controles doen het nu. Beetje jammer dat ik daar pas na een half jaar achter ben gekomen maarja, het werkt.
Enige wat ik nu steeds heb is dat ik elke keer als ik systeem aanzet een boodschap krijg dat ik voor codes contact op moet nemen met ciq service-center. (Ben precieze teksten van scherm even kwijt.) Dit had ik hiervoor weer niet.
Nog een noot, ik moet de disk retourneren op straffe van €150...... Zelfs de nieuwste bedrijfssoftware kost maar de helft. Nu stuur ik 'm toch wel terug maar vond het wel grappig.
Wat me ook opviel was de trajekt controle op de a12, die staat keurig aangegeven, maar als in beide richtingen en de driehoek op het scherm staat (utr--->Den Haag) bij het eindpunt. Die controle is maar èèn kant op (alleen Utr.--->D.Haag)en de waarschuwing die de tmcbox genereert staat dus bij het eindpunt van het trajekt, meer dus een waarschuwing van: U bent nu geflitst!!!! hahaha
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hjalmar schreef:Zo, gisteravond oude release geladen en daarna de nieuwe en jawel, ook de mobiele controles doen het nu. Beetje jammer dat ik daar pas na een half jaar achter ben gekomen maarja, het werkt.
Enige wat ik nu steeds heb is dat ik elke keer als ik systeem aanzet een boodschap krijg dat ik voor codes contact op moet nemen met ciq service-center. (Ben precieze teksten van scherm even kwijt.) Dit had ik hiervoor weer niet.
Nog een noot, ik moet de disk retourneren op straffe van €150...... Zelfs de nieuwste bedrijfssoftware kost maar de helft. Nu stuur ik 'm toch wel terug maar vond het wel grappig.
Wat me ook opviel was de trajekt controle op de a12, die staat keurig aangegeven, maar als in beide richtingen en de driehoek op het scherm staat (utr--->Den Haag) bij het eindpunt. Die controle is maar èèn kant op (alleen Utr.--->D.Haag)en staat dus bij het eindpunt van het trajekt, meer dus een waarschuwing van: U bent nu geflitst!!!! hahaha
Inderdaad, die boodschap komt er, dat had ik al eerder gelezen. Met een volgende release zal dat wel weer verdwijnen, nu moet je er even mee leven, net als met het OK drukken bij het welkomstscherm.

Dat laatste punt snap ik niet helemaal. Heb je het hier over de vaste filtspalen, die via C-IQ vanaf je CD gelezen worden? Of over de mobiele controles, die je van 538 of Noordzee via de TMC binnenkrijgt?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Idd beetje onduidelijk geformuleerd die laatste zin, heb 'm aangepast.
Wat ik bedoel is dat er een permanente trajektcontrole plaatsvindt op de A12 Utrecht ---> Den Haag. Nu staat de waarschuwingsdriehoek die de tmcbox genereert pas bij het eind van het trajekt. Oftewel je wordt gewaarschuwd als het te laat is....... Nu staat het ook langs de weg duidelijk aangegeven maar als dit niet het geval zou zijn en je bent terplaatse niet bekend, ga je gas loslaten als het meettrajekt afgelopen is en je dus een bekeuring te pakken hebt.
Zo, beetje lang verhaal en het was ook gewoon een constatering.
Bedankt allemaal voor jullie reakties in allerlei onderwerpen trouwens, al m'n "problemen" worden wel opgelost hiero.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hjalmar schreef:Idd beetje onduidelijk geformuleerd die laatste zin, heb 'm aangepast.
Wat ik bedoel is dat er een permanente trajektcontrole plaatsvindt op de A12 Utrecht ---> Den Haag. Nu staat de waarschuwingsdriehoek die de tmcbox genereert pas bij het eind van het trajekt. Oftewel je wordt gewaarschuwd als het te laat is....... Nu staat het ook langs de weg duidelijk aangegeven maar als dit niet het geval zou zijn en je bent terplaatse niet bekend, ga je gas loslaten als het meettrajekt afgelopen is en je dus een bekeuring te pakken hebt.
Zo, beetje lang verhaal en het was ook gewoon een constatering.
Bedankt allemaal voor jullie reakties in allerlei onderwerpen trouwens, al m'n "problemen" worden wel opgelost hiero.
Aha, je hebt het dus over een "mobiele flitscontrole" die door Noordzee of 538 uitgezonden wordt, niet over een "flitspaal" van de C-IQ Infopunten.
Dat betekent dan dat diegene(n) die deze flitscontrole aan de zenders doorgegeven hebben hun werk niet goed gedaan hebben, want daarop is de informatie van Noordzee en 538 gebaseerd.
Interessant om in de gaten te houden, als ik er voorbij rijd zal ik dat zeker doen. Welke TMC zender had je opstaan, Noordzee of 538, dan stem ik daar ook op af :idea:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Ik weet nooit welke welke is ViaTmc of Via-Tmc (538 en Noordzee of andersom). Maar er is maar 1 van de 2 die die trajektcontroles doorgeeft. Ik heb standaard bij 1 van de 2 7 politiecontroles in m'n scherm staan. Allemaal trajektcontroles. Oftewel als je 'm aanzet en je ziet politiecontrole Woerden da's de permanente trajektcontrole op de a12 (Utr.---> Den Haag alleen die kant op). Wel even opletten, de andere kant op staan ze vaak met losse radar, gisteren met een zogenaamde pechauto. Oftewel motorkap omhoog en alarmlichten aan........
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

En weer heb ik het bovenstaande probleem dat ik geen pop-ups en geluiden meer krijg van flitspalen..... Straks maar weer oude en nieuwe release installeren.......
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gene
Moderator
Moderator
Berichten: 1345
Lid geworden op: 28 okt 2004 09:54

Bericht door Gene »

Zet er gelijk de 9.8 versie op, ben je van het gesakker af.
VRX633r, MR6000, PC5500, PC5400, PC5200, RC5400, MA1410, MT5010/01 en CeNet 12 cd wisselaar, MS4100.
Mobiele navigatie PN2050, Parrot CK3100.
Het meeste ingebouwd in mijn Alfa 166JTD.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

En even een aanvulling op Gene, deze kun je laten opsturen door het C-IQ Service Centre (hij wordt niet automatisch verstuurd...). Kwestie van even bellen en dan sturen ze hem naar je toe. Deze versie is echt aan te bevelen! Niet alleen ben je dan van je bugs af, als het goed is, maar krijg je ook een aantal nieuwe functies erbij...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

tja, denk dat ik dat maar even ga doen inderdaad, kzal ze zo eens bellen. Maar meestal moet je zo'n lang verhaal houden tot ze je zo'n GECOPIEERD cd'tje toesturen. Had ik vorige keer ook al last van.
Maar dankjewel allemaal voor de info! Ik volg het forum altijd dus al post ik soms tijdje niks ik blijf wel op de hoogte.....
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hjalmar schreef:tja, denk dat ik dat maar even ga doen inderdaad, kzal ze zo eens bellen. Maar meestal moet je zo'n lang verhaal houden tot ze je zo'n GECOPIEERD cd'tje toesturen. Had ik vorige keer ook al last van.
Maar dankjewel allemaal voor de info! Ik volg het forum altijd dus al post ik soms tijdje niks ik blijf wel op de hoogte.....
Nee hoor, van C-IQ krijg je gewoon een originele CD, MO 5712 staat daar op.
Ik heb 'm hier ook liggen. Een paar weken geleden op aanvraag toegestuurd gekregen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als je zegt dat je de nieuwe MO5712 wilt ontvangen (zo heet de CD), omdat je problemen hebt met de flitsinfo dan kan ik me niet voorstellen dat ze die niet naar je sturen. En het moet dan ook een origineel zijn natuurlijk. Bij mij doen ze nooit moeilijk als je vraagt of ze software willen toesturen. Even je navi-ID bij de hand hebben en dan kunnen ze je altijd helpen is mijn ervaring. Ik ben benieuwd wat het resultaat van je telefoontje is, laat je dat even weten?

Ik zie trouwens dat je uit Arnhem komt... Ik woon in Beuningen (bij Nijmegen), dus als je de software eerder wilt inspelen, ik heb een origineel liggen (geef hem niet weg, maar je kan hier wel inspelen). Als je interesse hebt, stuur dan maar ff een PB.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Nou, net maar even gebeld en precies zoals ik dacht, nee meneer ligt niet aan systeem, staat de infopunten wel aan en al dat geneuzel.
Toen ik meldde dat ik best wel weet waar ik over praat en collega's noemde met exact de problemen die opgelost werden door een nieuwe release kon het opeens wel maar had ze geen cd liggen want die kwam pas eind volgende maand uit. Op mijn vraag hoe het kwam dat een andere collega hem dan al gekregen had kon ze geen antwoord geven.
Heb toen maar even gezegd dat ik dat toch niet accepteerde dat ik maar moest wachten op een automatisch te krijgen update zei ze dat ze geen andere oplossing had en maar even met technische dienst moest bellen.
Heb nog even aangegeven dat de releasewissel naar 9.41 en terug naar m'n huidige de boel vorige keer ook oploste deed ze beetje nonchalant. Ze zei nog net niet zoek het maar bij technische dienst uit.
Die ga ik nu eens bellen, kijken wat die melden.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Mijn MO 5712 heb ik aangevraagd via het internet. Daarbij mijn C-IQ gegevens opgegeven en vervolgens kreeg ik een paar dagen later een E-mail:
Geachte meneer JW

Hartelijk dank voor uw Email.

We hebben de verzendopdracht naar de postafdeling gestuurd.
De nieuwe software ontvangt u binnen enkele dagen.


Mocht U nog vragen hebben kunt U ons telefonisch bereiken op Maandag t/m
Vrijdag tussen 9 en 18 uur en zaterdags van 9 t/m 14 uur.

Met vriendelijke Groet

Uw C-IQ Service Team
Siemens VDO Trading GmbH

Telefoon: 00800 99 33 33 33
Telefax: 00800 99 33 33 34
Internet: www.c-iq.nl


Geeft U altijd in Uw correspondentie met ons Uw Navi-ID of Uw
Klantennummer aan.
Tevens vragen wij u, om altijd de complete mailgeschiedenis mee te
sturen.
Wij kunnen zo uw bericht het beste beantwoorden.



-----Ursprüngliche Nachricht-----
Von: JW
Gesendet: Donnerstag, 23. März 2006 15:07
An: info@c-iq-service-centre.com
Cc: c-iq@vdodayton.com
Betreff: Overige


L.S.
Inmiddels is de nieuwe besturingsoftware 9.8 voor de MS5500 beschikbaar,
deze staat op de CD MO5712. Wilt u mij daarvan een exemplaar doen toekomen?

Met vriendelijke groet,
JW
Navi code: XXXX XXXX, MS 5500
En inderdaad, weer een paar dagen later werd 'ie bezorgd.

Mijn advies is dus: bestel 'm even via de C-IQ site, na ingelogd te zijn gaat dat gewoon.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Nou, na 10 minuten in de wacht en probleem uitleggen:
Ow mijnheer er is inmiddels alweer een nieuwe softwareversie (5712) die lost al uw problemen op, geef me uw postadres en u heeft hem morgen............
Op mijn commentaar dat ciq sc erg moeilijk deed moest hij lachen dat ze het wel weer eens niet begrepen zouden hebben.

Maargoed, de komende dagen is mijn probleem weer opgelost.
Bedankt voor jullie hulp en het aanbod om hem even in te spelen.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Hjalmar
Junior Member
Junior Member
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 dec 2004 09:48

Bericht door Hjalmar »

Zo ontvangen (originele schijf dit keer) en geinstalleerd. Nog niet gekeken of alles weer werkt.
PC5510, MM5600sd, RC5400/01, TMC5011, splitter MA1410, Navteq 2007-2008 Europe, en Supercode Teleatlas Europe 2007-2008, MO5598 in Saab 9000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Vdo dayton monitor MM 3000/01 probleem
    door Ries1804 » 28 aug 2018 22:26 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 382
  • probleem met imi rns 510
    door Dragon76 » 02 jun 2014 21:17 » in Overige merken -- VASTE INBOUW --
    Reacties: 2
    Weergaves: 612
  • Probleem na installatie
    door Thoe » 07 jul 2014 10:06 » in Volvo
    Reacties: 2
    Weergaves: 853
  • Kw-nx7000 probleem
    door Nielsk » 21 mar 2015 13:57 » in JVC
    Reacties: 1
    Weergaves: 1067
  • Probleem avic x1
    door Jopiejo » 03 dec 2014 20:32 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 466
  • Probleem vdo 5500 startscherm
    door Marco de groot » 25 jul 2015 11:13 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 486
  • Discover Pro - update probleem
    door joepa4 » 25 aug 2014 22:55 » in V.A.G
    Reacties: 43
    Weergaves: 16785

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”