MS5000 doet ongewoon na overbouwen

bs
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2005 21:18

MS5000 doet ongewoon na overbouwen

Bericht door bs »

Hallo allemaal,

Zoals waarschijnlijk veel nieuwe leden hier heb ik me ingeschreven omdat ik een probleem heb. Ik had al een beetje gezocht maar nog niet echt een antwoord gevonden dus ik dacht 'laat ik mijn vraag gewoon maar stellen'. Bij deze dus...

In 2003 liet ik een nieuwe VDO MS5000 inbouwen in een Toyota Avensis. Het systeem was ingebouwd door een automaterialen bedrijf en ondanks dat ik het allemaal wat minder professioneel vond gaan werkte het systeem naar behoren. Bij verkeerde afslagen werd snel een nieuwe route gevonden en het 'calibreren' (ik geloof dat dat zo heet?) ging snel genoeg. Sinds kort heb ik een na een aanrijding een andere auto (Volvo V40) en het navigatie systeem is meeverhuisd en door de nieuwe dealer ingebouwd. Hoewel ik (omdat het hier om een merkdealer gaat die ook VDO levert) wat meer vertrouwen had in de inbouw heb ik nu wel problemen. Eigenlijk al vanaf dag 1, maar het lijkt steeds erger te worden en gisteren bereikte het wat mij betreft een hoogtepunt:

Rijdend over de snelweg van Breda naar Antwerpen gaat het 'pijltje' (wat ik en mijn auto moet voorstellen) alsmaar naar links, alsof ik met 130 in cirkeltjes langs de belgische grens zou crossen, door water en weidelandschappen, mijn platte land, mijn Vlaanderland, Ay Marieke Marieke ...
De route gewist, opnieuw ingesteld, mocht niet baten. Het apparaat bleef z'n best doen tot kennelijk haar eigen frustratie: het systeem startte uitzichzelf tot tweemaal weer opnieuw op (route bleef wel in het geheugen). Maar even gestopt bij een tankstation (door de frustratie waren de sigaretten ook reeds op). Motor uitgeschakeld en na een kwartier weer gestart en jawel: het navigatie systeem werkte weer als vanouds. Aangekomen in Antwerpen ging het weer mis, maar nu anders: terwijl wij stil staan gaat het 'pijltje' vrolijk verder, alsof er geen verkeerslichten bestaan. Het pijltje bereikt een doodlopende weg maar gaat stug rechtdoor waardoor het systeem een nieuwe route gaat zoeken... Wij vervolgen op goed geluk onze weg, af en toe bijgestaan door de VDO maar grotendeels op goed geluk... Het systeem heeft zichzelf niet meer uitgeschakeld (zoals op de snelweg) maar heeft zich ook volgende dag op de terugweg zich niet meer volledig hervat.

'Mooi verhaal', zul je nu misschien denken, 'maar wat wil je nu weten, maffe newbie?'. Wel... wat kan ik nu het beste doen? Kan ik zelf wat dingen proberen in de hoop dat het systeem weer naar behoren werkt? (systeem resetten of iets dergelijks?) Of moet ik terug naar de leverancier (de louche automaterialen zaak), of naar de nieuwe merk dealer, die het apparaat heeft overgebouwd?

Alvast bedankt voor jullie aandacht, hopelijk kunnen jullie mij wel op weg helpen :D

Edit: Ohja, misschien niet onbelangrijk: het viel me ook op dat sinds het systeem is overgebouwd in de Volvo, het systeem ook werkt zonder het plastic frontje. Vóór de ombouw kreeg ik altijd een mededeling op het scherm dat ik het frontje moest plaatsen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
willem bytes
Junior Member
Junior Member
Berichten: 42
Lid geworden op: 10 jul 2004 22:23

Re: MS5000 doet ongewoon na overbouwen

Bericht door willem bytes »

bs schreef:Hallo allemaal,

Zoals waarschijnlijk veel nieuwe leden hier heb ik me ingeschreven omdat ik een probleem heb. Ik had al een beetje gezocht maar nog niet echt een antwoord gevonden dus ik dacht 'laat ik mijn vraag gewoon maar stellen'. Bij deze dus...

In 2003 liet ik een nieuwe VDO MS5000 inbouwen in een Toyota Avensis. Het systeem was ingebouwd door een automaterialen bedrijf en ondanks dat ik het allemaal wat minder professioneel vond gaan werkte het systeem naar behoren. Bij verkeerde afslagen werd snel een nieuwe route gevonden en het 'calibreren' (ik geloof dat dat zo heet?) ging snel genoeg. Sinds kort heb ik een na een aanrijding een andere auto (Volvo V40) en het navigatie systeem is meeverhuisd en door de nieuwe dealer ingebouwd. Hoewel ik (omdat het hier om een merkdealer gaat die ook VDO levert) wat meer vertrouwen had in de inbouw heb ik nu wel problemen. Eigenlijk al vanaf dag 1, maar het lijkt steeds erger te worden en gisteren bereikte het wat mij betreft een hoogtepunt:

Rijdend over de snelweg van Breda naar Antwerpen gaat het 'pijltje' (wat ik en mijn auto moet voorstellen) alsmaar naar links, alsof ik met 130 in cirkeltjes langs de belgische grens zou crossen, door water en weidelandschappen, mijn platte land, mijn Vlaanderland, Ay Marieke Marieke ...
De route gewist, opnieuw ingesteld, mocht niet baten. Het apparaat bleef z'n best doen tot kennelijk haar eigen frustratie: het systeem startte uitzichzelf tot tweemaal weer opnieuw op (route bleef wel in het geheugen). Maar even gestopt bij een tankstation (door de frustratie waren de sigaretten ook reeds op). Motor uitgeschakeld en na een kwartier weer gestart en jawel: het navigatie systeem werkte weer als vanouds. Aangekomen in Antwerpen ging het weer mis, maar nu anders: terwijl wij stil staan gaat het 'pijltje' vrolijk verder, alsof er geen verkeerslichten bestaan. Het pijltje bereikt een doodlopende weg maar gaat stug rechtdoor waardoor het systeem een nieuwe route gaat zoeken... Wij vervolgen op goed geluk onze weg, af en toe bijgestaan door de VDO maar grotendeels op goed geluk... Het systeem heeft zichzelf niet meer uitgeschakeld (zoals op de snelweg) maar heeft zich ook volgende dag op de terugweg zich niet meer volledig hervat.

'Mooi verhaal', zul je nu misschien denken, 'maar wat wil je nu weten, maffe newbie?'. Wel... wat kan ik nu het beste doen? Kan ik zelf wat dingen proberen in de hoop dat het systeem weer naar behoren werkt? (systeem resetten of iets dergelijks?) Of moet ik terug naar de leverancier (de louche automaterialen zaak), of naar de nieuwe merk dealer, die het apparaat heeft overgebouwd?

Alvast bedankt voor jullie aandacht, hopelijk kunnen jullie mij wel op weg helpen :D

Edit: Ohja, misschien niet onbelangrijk: het viel me ook op dat sinds het systeem is overgebouwd in de Volvo, het systeem ook werkt zonder het plastic frontje. Vóór de ombouw kreeg ik altijd een mededeling op het scherm dat ik het frontje moest plaatsen.
Weet het niet helemaal zeker, kan het soms zijn dat hij in de Demo mode staat?


m.v.g.

willem

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
EDDIE
Average Member
Average Member
Berichten: 74
Lid geworden op: 06 nov 2004 19:51

Bericht door EDDIE »

Hallo BS,

als de pijl "doorrijdt" terwijl je stilstaat zou het ook wel eens kunnen zijn dat de computer is aangesloten op het signaal van de toerenteller i.p.v. de snelheidsmeter.....

Kijk eens bij je systeeminformatie of er een snelheidspuls is als de motor stationair draait en vervolgens gas geven.
Loopt de puls op, dan zit ie verkeerd.

Gr. Eddie.
Land Rover, VDO: PC5100, MT5010/01, MA1410, MI2200, MM5600/40, MM5000/01, MG5000/5100, TV5100, DV6100, MA6200, rearcam, RST5400, WT5100, WH5100, RCS5100 en CD4203 met PA4600/PA4400, CHM604-MP3, CA1301 en CA1314.
Opel: PC5100, MM5000/01, MT5010/01, MG5000

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo BS,

Je bent niet de eerste die een probleem heeft met z'n Navi na inbouw in een Volvo S/V 40 :oops:
Bij die auto is er regelmatig sprake van een niet stabiele puls, die ook door kan lopen als je stil staat. Lees dit verhaal maar eens: viewtopic.php?t=3939&highlight=volvo+api
Ook in dit verghaal wordt daarover gesproken: viewtopic.php?t=2796&highlight=volvo+api
Daar zie je ook waar de oplossing ligt voor dit probleem: een API inbouwen :)

Succes, we horen wel hoe het verder gaat.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
quattro_rs
Average Member
Average Member
Berichten: 85
Lid geworden op: 07 mei 2005 12:18

Bericht door quattro_rs »

Heb het al eens meegemaakt.De oplossing was simpel een B2S voor volvo monteren en sindsdien werkt het systeem feilloos :lol: .Deze B2S "pakt de speedpuls rechtstreeks van de CAN lijn af en is dus ook betrouwbaarder als een gegenereerd pulssignaal van de auto, want daar kan een hoop rommel op staan.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bs
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2005 21:18

Bericht door bs »

Hartstikke bedankt voor jullie antwoorden! Ik zal me spoedig tot de dealer wenden en het vervolg hier meedelen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
bs
New Member
New Member
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 mei 2005 21:18

Bericht door bs »

Okay... het heeft door een lang verblijf in het buitenland even geduurd, maar het is eindelijk opgelost.
De eerste keer dat ik terug ging, had ik ze al verteld over een API maar men vertelde ons dat er een kabel los zat en dat dat de oorzaak was. Prima, dacht ik, als íe het maar doet. Gek genoeg deed het ding het ook weer eventjes goed, maar niet lang.
Nu ik na lange tijd weer in mijn auto stapte en het ding weer gek deed, ben ik maar weer naar de dealer gegaan en heb nogmaals het advies laten doorschemeren wat mij hier is gegeven.. De heren in de garage hebben nu extra hun best gedaan en inderdaad... er is nu een signaal versterker ingebouwd. De kosten zouden 100 euro zijn maar ze zijn zo aardig om de kosten te delen, iets wat ik begrijp en absoluut schappelijk vind (ook omdat ik dus zolang heb gewacht).

Dus: bedankt voor het goede advies.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Nüvi 765 doet gek
    door Quido » 12 aug 2014 19:16 » in Garmin
    Reacties: 3
    Weergaves: 880
  • Touchscreen doet vreemd ?
    door misisound » 21 jan 2015 18:18 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 3
    Weergaves: 2131
  • avic3 doet vreemd als het koud is
    door retep42 » 03 dec 2014 20:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 2
    Weergaves: 389
  • Becker Carminat 5000 doet niks meer.
    door Verstappen » 31 jul 2015 19:25 » in Renault
    Reacties: 0
    Weergaves: 595
  • F3210BT/F320BT - batterij vervangen - doet niets meer
    door PeterVerbeij » 10 feb 2018 12:17 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 1505
  • Pioneer avic D3 doet niets meer na hdd verwijderen en terugplaatsen
    door Floortje » 11 jul 2015 11:49 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 600
  • Softwareupdate MS5000 gezocht
    door Tice » 30 jul 2017 17:20 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 506

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”