Zwart kruis achter de TMC Zendernaam

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Zwart kruis achter de TMC Zendernaam

Bericht door WS »

In de TMC lijst stonden vandaag 5 zenders waarvan RWS-RAD1 met een zwart kruis achter de zendernaam.
de zender was ook niet te selecteren.
Ik heb dit nog niet eerder gezien mogelijk dat dit in de nieuwe software versie zit ivm met de komst van PAY-tmc?

Groet,
Willem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Als jij wat hebt is het gelijk altijd iets bijzonders en interessant :wink:
En dus kon ik het niet laten om meteen even te kijken hoe het bij mij is.

In mijn systeem bleek het volgende:

1) RWS-RAD1 stond bovenaan een lijstje van 4, zonder zwart kruis, en bleek WEL te selecteren.

2) In de automatische mode bleef RWS-RAD1 bovenaan staan, echter dan sprong de TMC naar Via TMC. Een paar keer opnieuw geprobeerd, maar het bleef zo.
En dat is dus heel merkwaardig, immers er werd altijd van uit gegaan dat de sterkste zender bovenaan staat en in de automatische mode dan ook geselecteerd wordt.

Al met al is er dus vermoedelijk wel iets aan de hand, en hopelijk komt Dennis weer eens langs. Ik heb hem al een poosje geleden een PB'tje gestuurd, dat 'ie echter nog niet opgehaald heeft. Wellicht met vakantie of zo..

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

De zenders met een zwart kruis er achter is met 100 % zekerheid een betaal zender.
Ook is het mogelijk dat er 3 munten als afbeelding te zien zijn ook dat is pay TMC.

Beide varianten zijn al een paar maanden in duitsland zichtbaar.

Wel geinig "WS-RAD1" en wie ziet het als eerste.......

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:De zenders met een zwart kruis er achter is met 100 % zekerheid een betaal zender.
Ook is het mogelijk dat er 3 munten als afbeelding te zien zijn ook dat is pay TMC.

Beide varianten zijn al een paar maanden in duitsland zichtbaar.

Wel geinig "WS-RAD1" en wie ziet het als eerste.......
Inderdaad, dat is wel erg geinig :lol:

Maar even serieus, ik neem aan dat daar toch RWS-RAD1 zou moeten staan. En díe gaat niet als betaalzender komen, die is juist door de overheid in het leven geroepen als "vrije zender", toenmaals voor 3 jaar, dus nog twee te gaan.
Des te interessanter wordt het om dit te volgen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo
Han schreef:Wel geinig "WS-RAD1" en wie ziet het als eerste.......
Je zou haast gaan denken......... :D

Ik heb net nog even gecontroleerd (18:00) en nog steeds hetzelfde, als je de zender selecteert krijg je ook een iets andere melding dan wanneer de zender nog te zwak is om te ontvangen.

Nu staat er "Dit station kan niet worden ontvangen"
en bij een te zwakke zender staat er "zender is voorlopig niet te ontvangen"

Waarschijnlijk is dit een frequentie gebonden test ?

Groet,
Willem.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Maar staat 'ie er nog steeds als WS-RAD1, en niet als RWS-...? En als dat zo is, staat dan RWS er bij jou helemaal niet meer bij?

Overigens zie ik nu, je eerste plaatje nog eens bekijkend dat ook daar niet de bovenste zender, na die WS-.. dus, in de status te zien is.

Tenslotte nog de vraag aan Han waar die info over duitse zenders vandaan komt.
Ook is het mogelijk dat er 3 munten als afbeelding te zien zijn ook dat is pay TMC.
Beide varianten zijn al een paar maanden in duitsland zichtbaar.
Ik ben redelijk thuis op het duitse forum maar ben dit verhaal daar (nog) niet tegen gekomen, evenmin als een goede lijst van betaalzenders. En ik ben daar uiteraard zeer in geïnteresseerd, en met mij ongetwijfeld velen op dit forum.
Zou je dus die info met ons willen delen?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

JW schreef:Tenslotte nog de vraag aan Han waar die info over duitse zenders vandaan komt.
Zelf waargenomen en ik verwacht dat laurens dit ook wel waargenomen moet hebben.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo JW
Maar staat 'ie er nog steeds als WS-RAD1, en niet als RWS-...? En als dat zo is, staat dan RWS er bij jou helemaal niet meer bij?
Hij staat er nog steeds (22:00 uur) als WS-RAD1 en RWS-RAD1 staat er niet meer bij in de lijst.
Overigens zie ik nu, je eerste plaatje nog eens bekijkend dat ook daar niet de bovenste zender, na die WS-.. dus, in de status te zien is.
Als ik de optie Automatisch aanzet en dan uit de lijst ga dan na enkele seconden verandert de zender in de statusbalk naar de zender die boven aan in de lijst staat.

Hier in het rijnmondgebied wisselt de zender bij de optie automatisch vrij snel, binnen een paar km soms wel 3 keer
bv SKY-TMC dan een paar km VIA-TMC en dan weer SKY-TMC dus meestal zet ik de optie automatisch uit en selecteer dan RWS-RAD1 of SKY-TMC, vandaag dus geen RWS-RAD1 meer :cry:

Ben wel benieuwd of er meer gebruikers dit hebben en in welk gebied.


groet
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

WS schreef:Hier in het rijnmondgebied wisselt de zender bij de optie automatisch vrij snel, binnen een paar km soms wel 3 keer bv SKY-TMC dan een paar km VIA-TMC en dan weer SKY-TMC dus meestal zet ik de optie automatisch uit en selecteer dan RWS-RAD1 of SKY-TMC, vandaag dus geen RWS-RAD1 meer :cry:

Ben wel benieuwd of er meer gebruikers dit hebben en in welk gebied.
Het was mij al opgevallen dat de TMC zenders veel sneller wisselen met de nieuwe 9.5 software.
Zelfs als je door tunnels rijd dan krijg je een andere zender Volgens mij met de vorige software duurde dit wat langer.

Ga morgen uiteraard de WS-RAD1 uittesten laat het nog horen, wel gek trouwens dat de eerste letter blanco is op die regel.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:
JW schreef:Tenslotte nog de vraag aan Han waar die info over duitse zenders vandaan komt.
Zelf waargenomen en ik verwacht dat laurens dit ook wel waargenomen moet hebben.
Welke Pay-TMC zender(s) heb jij intussen waargenomen?

Volgens mijn info zijn er daar 4 privé zenders , zie: http://www.adac.de/images/TMC-Sender%20 ... -47206.pdf . De andere zenders hebben gewoon vrije TMC.

Van die 4 privé's zouden Antenne Bayern en RPR Pay-TMC uitzenden en zou misschien RPR te ontvangen zijn als je vlak bij de grens zit, ergens tussen Boxmeer en Heerlen. Op mijn systeem heb ik 'm echter nooit gezien.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Het was met vrij grote zekerheid antenne.
En dat was in de omgeving hengelo.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef:Het was met vrij grote zekerheid antenne.
En dat was in de omgeving hengelo.
De wonderen zijn dus de wereld nog niet uit, ontvangst in ons land van een zender die wel een heel eind weg zit :o
Als ik weer eens in het oosten kom zal ik extra opletten, en zou ook de andere forumbezoekers willen vragen op te letten.

Hoe was overigens je ervaring met (R)WS-RAD1 vandaag?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

Heb net even gekeken kan gewoon RWS-RAD1 ontvangen
20.00 uur

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

Hallo

de 4 prive zenders in duitsland komen me niet bekend voor
maar zal het in de gaten houden.

laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Re: re

Bericht door WS »

laurens schreef:Hallo

Heb net even gekeken kan gewoon RWS-RAD1 ontvangen
20.00 uur

laurens
Hallo

Ik heb nog steeds de WS-RAD1 in het scherm met een zwart kruis erachter
en geen RWS-RAD1


groet,
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Fantom
Senior Member
Berichten: 786
Lid geworden op: 13 sep 2003 17:18

Bericht door Fantom »

Ik dacht ik bekijk het hier ook eens even op mijn MS5400.
Maandagavond 20:30 uur gewoon RWS-RAD1 en geen WS-RAD1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Vandaag in noord nederland normale TMC ontvangst

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo,

Zojuist even een stukje A20 gereden en bij Moordrecht verandert de zender in RWS-RAD1 en in de zenderlijst geen kruis meer, de weg op naar Waddinxveen en bij de oprit naar de A12 weer WS-RAD1 en weer een kruis erachter.
Doorgereden naar de A12/A4 zender WS-RAD1 verandert in R1 NOS zonder kruis, de A4 op en bij Delft verandert de zender weer in RWS-RAD1 zonder kruis.
Inmiddels terug op de uitgangspositie en nu gewoon RWS-RAD1 zonder kruis.

Ik zal toch even bij VDO navragen wat nu precies het zwarte kruis achter de tmc-zender betekent.

Volgende week vertrek ik voor een vakantie naar Italie rijdend door Duitsland/Oostenrijk zal
Ik proberen bij te houden welke zenders te ontvangen zijn en hoe de PAY-tmc daar wordt aangeduid.

Groeten,

Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Willem,

Het blijft een interessant verhaal, en m'n eerder opkomende gedachte dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met niet compleet doorkomende (digitale) info begint wat sterker te worden.
Ik zat daarom nog eens naar de door Nozema verstrekte overzichten te kijken van de NL zenders en hun bereik, en dan zie je dat Radio 1 op 98.9 in de zuid-west richting tot maximaal de Maasvlakte komt. Nou zit Rotterdam daar natuurlijk wel binnen maar toch, er hoeft maar iets mis te gaan en je krijgt geen volledige informatie binnen. De alternatieve zender Goes op 104.4 komt niet zo ver.
Aan de andere kant heb jij natuurlijk juist wel een optimale ontvangst met de MA 1410 splitter.
Al met al zijn het slechts wat bespiegelingen, hopelijk kan VDO wat meer vertellen.

Overigens denk ik niet dat het zwarte kruis synoniem is met het muntstuk van Pay-TMC, maar ook dat zou VDO moeten kunnen vertellen.

In de loop van de week kan ik weer kontakt leggen met m'n bekende in Wetzlar, daar zal ik ook nog eens vragen of hij wat weet.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

JW schreef:Hallo Willem,

Het blijft een interessant verhaal, en m'n eerder opkomende gedachte dat het wel eens te maken zou kunnen hebben met niet compleet doorkomende (digitale) info begint wat sterker te worden.
Ik zat daarom nog eens naar de door Nozema verstrekte overzichten te kijken van de NL zenders en hun bereik, en dan zie je dat Radio 1 op 98.9 in de zuid-west richting tot maximaal de Maasvlakte komt. Nou zit Rotterdam daar natuurlijk wel binnen maar toch, er hoeft maar iets mis te gaan en je krijgt geen volledige informatie binnen. De alternatieve zender Goes op 104.4 komt niet zo ver.
Aan de andere kant heb jij natuurlijk juist wel een optimale ontvangst met de MA 1410 splitter.
Al met al zijn het slechts wat bespiegelingen, hopelijk kan VDO wat meer vertellen.

Overigens denk ik niet dat het zwarte kruis synoniem is met het muntstuk van Pay-TMC, maar ook dat zou VDO moeten kunnen vertellen.

In de loop van de week kan ik weer kontakt leggen met m'n bekende in Wetzlar, daar zal ik ook nog eens vragen of hij wat weet.

Groet,
JW
Hallo JW

Ik heb de vraag omtrent het zwarte kruis bij VDO neergelegd.

Het vreemde is dat de zender bovenaan in de lijst staat wat doorgaans betekent dat dit de sterkste zender is.
Het euvel deed zich voor komende uit de beneluxtunnel richting hoogvliet daar zag ik dat de zender RWS-RAD1 niet meer geselecteerd was, toen ik deze weer wilde selecteren stond er dus WS-RAD1 met het kruis.

Jouw gedachte over niet compleet doorkomende informatie zou daar dus wel eens mee temaken kunnen hebben.
vreemd is wel dat de tmc-box dit dan "vast" blijft houden ook al heeft het systeem langere tijd uitgestaan.

Groeten
Willem.
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

WS schreef: Zojuist even een stukje A20 gereden en bij Moordrecht verandert de zender in RWS-RAD1 en in de zenderlijst geen kruis meer, de weg op naar Waddinxveen en bij de oprit naar de A12 weer WS-RAD1 en weer een kruis erachter.
Doorgereden naar de A12/A4 zender WS-RAD1 verandert in R1 NOS zonder kruis, de A4 op en bij Delft verandert de zender weer in RWS-RAD1 zonder kruis.
Inmiddels terug op de uitgangspositie en nu gewoon RWS-RAD1 zonder kruis.
WS schreef: Jouw gedachte over niet compleet doorkomende informatie zou daar dus wel eens mee temaken kunnen hebben.
vreemd is wel dat de tmc-box dit dan "vast" blijft houden ook al heeft het systeem langere tijd uitgestaan.
Dat zou inhouden dat de ontvangst ineens een stuk slechter zou zijn.
Wat ik wel erg raar vind is dat het eerst weer een stuk goed gaat en bij waddinxveen weer fout.
Of zijn ze toch aan het testen met een Pay tmc zender?
Heb je ook bij diagnose gekeken naar de zender info ?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Han schreef: Dat zou inhouden dat de ontvangst ineens een stuk slechter zou zijn.
Wat ik wel erg raar vind is dat het eerst weer een stuk goed gaat en bij waddinxveen weer fout.
Of zijn ze toch aan het testen met een Pay tmc zender?
Heb je ook bij diagnose gekeken naar de zender info ?
Dat kan ik me bij alle andere zenders voorstellen, dus bij Via, Veronica en noem ze maar op. Maar nou juist niet bij RWS-RAD1, immers die zender is TMC4U "in de maag gesplitst" door de overheid om voor drie jaar free-TMC te garanderen. En dat kan ik dus niet rijmen.

Met jou ben ik benieuwd naar de zender info (Qual-level etc.), en voorts naar ervaringen van anderen aan de zuid-west grens van het bereik van Radio 1 op 98.9.
En natuurlijk naar de reactie van VDO.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
WS
Senior Member
Berichten: 388
Lid geworden op: 29 sep 2003 18:43

Bericht door WS »

Hallo

Doordat ik de zender niet kon selecteren kon ik deze ook niet in het diagnose menu bekijken, wel toen hij weer RWS-RAD1 en R1 NOS aangaf de freq was 98.9 qual = 60 sid = 1 cc =8 mgs= .N..

De zender WS-RAD1 stond ook steeds als eerste of tweede in de lijst.
terwijl de zenders daaronder met qual tussen 55 en 45 binnenkomen.

Het blijft vreemd ben benieuwd wat hij morgen aangeeft.

groet,
Willem
Mercedes E220Cdi <>Navigon 70 premium Live Q4/2010<>Mercedes APS50 SW 4.1

Kia Picanto<>TomTom GO950 Live

test opstelling<>MS5200PT-XL Navteq 2010/11Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

WS schreef:Hallo

Doordat ik de zender niet kon selecteren kon ik deze ook niet in het diagnose menu bekijken, wel toen hij weer RWS-RAD1 en R1 NOS aangaf de freq was 98.9 qual = 60 sid = 1 cc =8 mgs= .N..

De zender WS-RAD1 stond ook steeds als eerste of tweede in de lijst.
terwijl de zenders daaronder met qual tussen 55 en 45 binnenkomen.

Het blijft vreemd ben benieuwd wat hij morgen aangeeft.

groet,
Willem
Hallo Willem,

Des te merkwaardiger is het verhaal, zo'n hoog Q getal bij RWS-RAD1, en dan toch die verandering van RWS in WS en dat zwarte kruis.
Waar ik nu aan denk is of er misschien een piraat in de ether is in die buurt, die hetzij rechtstreeks interfereert dan wel dit via een spiegelfrequentie doet. Daar hoef je bij het gewoon luisteren naar Radio 1 geen last van te hebben, het zou echter wel verantwoordelijk kunnen zijn voor het wegvallen van een paar bitjes, met alle gevolgen van dien.
Dat is misschien uit te proberen door in je diagnosemenu te blijven als de echte RWS er is, 'm op handafstemming daar te laten en dan te kijken wat er gebeurt als 'ie weer omschakelt naar WS. Misschien lukt dat, ik ben zeer benieuwd.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
laurens
Senior Member
Berichten: 383
Lid geworden op: 28 okt 2003 21:33

re

Bericht door laurens »

vandaag ook gewoon rws-rad1 ontvangen omgeving nijmegen


laurens

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • RNS 510 alleen nog zwart scherm
    door daanos » 03 apr 2015 12:52 » in V.A.G
    Reacties: 1
    Weergaves: 1798
  • scherm TOTTOM blijft zwart
    door wanouwir » 27 dec 2018 00:47 » in TomTom
    Reacties: 5
    Weergaves: 1064
  • Pioneer AVIC F700BT start niet op, zwart scherm
    door Ferlex » 20 apr 2017 20:07 » in Vaste Pioneer systemen
    Reacties: 4
    Weergaves: 5676
  • Gratis af te halen 2x Pioneer ANH-P9R zilver en zwart of ruilen tegen MO4265SR CD
    door cabrio_rob » 15 aug 2015 16:07 » in Ruilen / Gratis op te halen
    Reacties: 3
    Weergaves: 1850

Terug naar “Traffic Message Channel”