A30 --> A12

(voorheen NavTech)
Riekus
Senior Member
Berichten: 299
Lid geworden op: 02 feb 2004 09:19

A30 --> A12

Bericht door Riekus »

Jammer dat de aansluiting A30 op de A12 nog niet opgenomen is op de laatste versie. Het was toch al heel lang bekend hoe, waar en wanneer de aansluiting opengesteld zou worden??

Groet,
Rieku

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Weet je dat zeker? Het lijkt me toch echt sterk dat die aansluiting er niet op staat en de rest van de A30 wel...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Zondag reed ik op weg naar Wageningen over de A12 langs dat nieuwe knooppunt, met de TeleAtlas 2004/2 DVD in het systeem.
Op dat punt heb ik 'm even op gedetailleerd gezet, en het leek me dat die aansluiting er gewoon op staat. Alle wegen en lussen waren overduidelijk zichtbaar.
Het zou mij daarom eerlijk gezegd verbazen dat deze aansluiting nog niet op de Navteq 2004/2 staat, temeer omdat de TeleAtlas 2004/2 de nieuwe aansluiting van Nieuwegein op de A2 nog niet heeft, terwijl die al op de Navteq 2004/1 staat :!:

Dus :?:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Op de DVD 2004-2 staat de nieuwe aansluiting A12 -> A30 niet op.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hmmm dat is vreemd... Kun je zien van wanneer de database is (de datum)? Misschien dat dit duidelijkheid oplevert...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Van de Navteq, waarop de aansluiting dus niet staat, zijn de DB data van de DVD 24 maart 2004 en van de Benelux CCD 26 maart.
De TeleAtlas DVD, waarop de aansluiting dus wel staat heeft een DB datum van 4 juni 2004.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

De Benelux CD een database van maart? Ik heb de meest recente CD (NON C-IQ) (Navteq lente / zomer 2004) van de Benelux gisteren bekomen en die heeft een database van januari 2004... Dus welke CD heeft er een van maart?

Het is toch wel zeer vreemd dat er op de DVD met een database van maart de aansluiting niet op staat... Dat betekent dan dus ook dat je niet van de A12 de A30 opgestuurd kan worden.. Kan Navteq misschien duidelijke verschaffen?

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Halo ToHo,

Die C(olor)CD is dus de Benelux uit het pakket van 6 CD's voor de C-IQ MS 5400.
Inderdaad, als je nu vanuit Bennekom via de "snelste" route naar Amersfoort wilt, wordt je via de A 12 en Maarsbergen naar Amersfoort geleid. De A 30 komt daarbij in het geheel niet in het spel voor :cry:
De TeleAtlas doet dat uiteraard wel, daarbij ga je via de A 12, de A 30 en de A 1

Met dank aan Willem (WS) voor z'n simulatie instructies :lol:

En ja, ik ben net zo benieuwd als jij naar Navteq's reactie hierop.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Kijkende op Maporama zie ik dat de aansluiting er wel op staat. Het zal dan dus denk ik een kwestie van tijd zijn (de volgende CD's reeks) en dan is die aansluiting van Navteq ook beschikbaar... Maporama heeft dus een database die nieuwer is dan die op de nu beschikbare CD's staat (dus 1 van ná eind maart).

Groetjes,

Toho_NL.

P.s. de NON C-IQ versies hebben een database van 30 januari 2004 en daar staat de aanlsuiting dus ook niet op (op de C-IQ versies ook niet (zie hierboven). Deze heeft een database van eind maart 2004).

P.p.s. misschien kan Navteq ons zeggen sinds wanneer de A30 erin staat (en sinds wanneer de aansluiting erin staat)?
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

@JW (en andere gebruikers met C-IQ):

Kun je me misschien zeggen welke van de volgende mogelijkheden jullie CD / DVD betreft:

1. De A30 staat er helemaal niet op

2. De A30 staat er wel op, maar loopt slechts door tot de Rijksweg in Ede (daar sluit hij op aan) (dit is in Route 66 het geval)

3. De A30 staat er wel op, maar loopt slechts door tot de Galvanistraat in Ede (daar sluit hij op aan)

4. De A30 staat er helemaal op (inclusief aanlsuitingen (ik weet dat dit niet het geval is, maar zo is het voor een nieuweling misschien iets duidelijker...)) (dit is op Maporama het geval)

5. Anders, namelijk...

Alvast bedankt,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Beste Toho_NL,

De vragen die jij nu hebt is voor NAVTEQ niet van belang aangezien zij deze informatie al lang hebben.
Het is natuurlijk super dat je zeer veel belangstelling voor dit onderwerp hebt, maar soms is het beter om een reactie van NAVTEQ af te wachten.
En die zal waarschijnlijk iets zijn in de trend van dat het al opgelost is.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

Ik ben begin juli over de A12 gereden en moest volgens mijn babbelbox via de A30 naar lunteren. Wekt mijn verbazing dat de weg nog niet open was maar wel reeds aangegeven was op mijn systeem.

voor Toho dus:

6. staat er wel op en werkt ook maar toen nog niet open.


Ik heb volgens mij een cd-rom van 2003-2 in een ms5000

Heb hier een tijdje geleden ook al een draadje hierover geopend.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Hallo pbm,

Zoals je zelf al aangeeft is mede door jou bekend dat de aansluitingen op de 2003-2 cd staan.
De fout die nu gemeld word gaat over de NIEUWE C-IQ 2004-2 DVD die net een maand oud is.
Het lijkt er nu op dat de “oude”CD van 2003-2 (is toch al bijna 1 jaar in omloop) een nieuwere database bevat als de nieuwe C-IQ 2004-2 DVD.
Waar het nu en beetje om gaat is er ergens iets fout of doen we een stap terug.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo PBM,

Op welke 2003/2 CD staat dat wel, is dat inderdaad de Navteq? Of heb jij er soms de TeleAtlas 2003/2 in?
In het laatste geval snap ik er iets van, in het eerste geval ben ik even helemaal stil.....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

Ik heb ook ergens een draadje gelezen over databestanden die ineens kleiner werden. Dit scheen zo te zijn om ruimte besparen. Anders paste het niet op zo'n schijfje. :?:

Tja, wat kan ik nu nog toevoegen? :roll:

Koop allemaal een cd van 2003-2 en een ms5000?????? :wink: :wink: :wink:

Ik denk dat ik nog wel een tijdje met deze schijf blijf rondrijden, heb ik trowuens ook met de vorige gedaan, die was ruim 3 jaar oud toen het met pensioen mocht. :lol: :lol:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo PBM,

Maar welke schijf heb je nou in je systeem, de 2003-2 van Navteq of van TeleAtlas :?:
Want dat kan ik tot nu toe niet opmaken uit je reacties, of heb ik wat gemist :oops:

Er was immers al eerder onduidelijkheid overwelke CD je nou eigenlijk hebt, zie:
Han schreef:
pbm schreef:Heb deze cd-rom al in mijn auto. Maar ben al eens ernstig verdwaald, huisnummer klopte niet en als ik mijn auto in de schuur parkeer staat het midden op de weg van een nog aan te leggen industrieterrein. :?

Ook ben ik al een rotonde tegengekomen waar nu nog gewoon stoplichten staan dus alles leuk en aardig, het werkt goed maar de makers hebben reeds wel een ruime voorsprong genomen op de plannen van veel gemeentes.

groetjes,

Piet
Lijkt me sterk dat u een Navtech 2004-1 heeft.
Is van vdo nog niet uit en volgens mij van navtech ook niet.
Daar is toen geen reactie op geweest, vandaar m'n vraag...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Han schreef:Beste Toho_NL,

De vragen die jij nu hebt is voor NAVTEQ niet van belang aangezien zij deze informatie al lang hebben.
Het is natuurlijk super dat je zeer veel belangstelling voor dit onderwerp hebt, maar soms is het beter om een reactie van NAVTEQ af te wachten.
En die zal waarschijnlijk iets zijn in de trend van dat het al opgelost is.
Ik stelde deze vraag om te bekijken of de database die op de DVD staat gelijk is aan die van Route 66, Maporama, of nog iets anders. Verder bedoelde ik niets met de vraag :). Navteq zal zeker deze informatie al hebben, maar het was ook eigenlijk meer een vraag voor mezelf...

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Om de verwarring nog een beetje te vergroten, of misschien toch ook weer niet :wink:, heb ik maar even wat checks gedaan met m'n DVD systeem.

We wisten al dat de aansluiting niet voorkomt op de Navteq 2004/2 DVD. Daar staat de A 30 als oranje autosnelweg op tot aan de aansluiting met de provinciale weg Ede<>Veenendaal.
Op de 2003-2 DVD staat die 30 er als rode weg op, met de bekende aansluiting op de provinciale weg. Dus komende vanaf de 30 een scherpe bocht/haak naar links.
Op de 2004-1 DVD staat de 30 er nog steeds als rode weg, maar nu met de aansluiting als een slinger naar rechts.

Mijn conclusie hieruit: Op Navteq CD's/DVD staat de aansluiting gewoonweg niet. En het zou me verbazen als 'ie op de CD 2003-2 voor de non-CIQ wel zou staan, maar ik laat me graag verrassen. Dus wie doet even een proefje met een Navteq 2003-2 CD in z'n MS 5000?

Tweede verrassing is dat op de TeleAtlas DVD 2004-1 de aansluiting A12<>A30 ook al staat, helemaal compleet met alle lussen enz.

Daaruit leid ik af dat PBM niet de Navteq 2003-2 CD in z'n systeem heeft maar een TeleAtlas. Maar ook hier laat ik me graag overtuigen van m'n ongelijk. Dat maakt het alleen maar interessanter en het houdt de spanning er in :)

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
pbm
Junior Member
Junior Member
Berichten: 33
Lid geworden op: 12 mar 2004 00:18

Bericht door pbm »

Ik weet niet beter dan dat ik een navteq 2003/2 cd-rom heb.

Ik dacht dat ik al eens antwoord gegeven had op een eerder gestelde vraag daartoe.

Zijn Teleatlas en navteq cd-rom's dan zondermeer uit te wisselen in een ms5000? Ik dacht namelijk van niet. Kan dat ook niet direct controleren want het apparaat ligt onder een hele stapel spullen in mijn auto die ik niet graag uitlaad om daarna alles weer netjes op zijn plek te zetten. Lang leve de inbouwdienst....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

pbm schreef:Ik weet niet beter dan dat ik een navteq 2003/2 cd-rom heb.

Ik dacht dat ik al eens antwoord gegeven had op een eerder gestelde vraag daartoe.

Zijn Teleatlas en navteq cd-rom's dan zondermeer uit te wisselen in een ms5000? Ik dacht namelijk van niet. Kan dat ook niet direct controleren want het apparaat ligt onder een hele stapel spullen in mijn auto die ik niet graag uitlaad om daarna alles weer netjes op zijn plek te zetten. Lang leve de inbouwdienst....
Hallo,

Die zijn zondermeer uitwisselbaar :!: In elke "klassieke" VDO-Dayton, waaronder de MS 5000, kunnen 4 CD's toegepast worden.
Dat zijn die 2 van VDO zelf, zowel eentje met Navteq als ook een met TeleAtlas Database. Daar staat dan ook de Michelingids op bij de Benelux CD's.
En dan zijn er nog de CD's van TeleAtlas en Navteq zelf, wel met POI's maar zonder Michelin.

Voorts, er is juist wel verwarring over de vraag welke CD je hebt. Je gaf eerder aan dat het een 2004/1 was, en die was er NIET van Navteq, wel al van TeleAtlas. Zie de aangehaalde tekst in m'n vorige posting.
Ik maak dus nu uit je reactie op dat je dacht dat het wel een Navteq moest zijn, en dat is dus niet het geval.

Het is voor ons allen dus toch wel erg interessant te weten welke CD jij nou in je systeem hebt.
Want als dat inderdaad een TeleAtlas blijkt te zijn, is het raadsel opgelost.
Dus.... :wink: :lol:

Overigens, pas op met het te goed wegstoppen en inpakken van je computer. Er zijn er al heel wat geweest die problemen gekregen hebben omdat ze hun warmte niet (goed) kwijt konden. In de inbouwinstructie wordt daar ook een opmerking over gemaakt.

Groet,
JW

P.S. Er zijn toch veel meer MS 5000 rijders op dit forum :?: Voelt niemand zich geroepen om het even te checken in z'n systeem?
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Allemaal,

NAVTEQ heeft de aansluiting van de A30 met de A12 in februari 2004 toegevoegd aan de database. Dit houdt in dat de data beschikbaar is vanaf onze 2004 Q1 release.

Met vriendelijke groeten,

Het NAVTEQ NHS-Team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”