uitschakelen navigeerbeveiliging MS4150rs?

johnnybt
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2004 12:10

uitschakelen navigeerbeveiliging MS4150rs?

Bericht door johnnybt »

Ik heb een MS4150rs gekocht en bevalt echt prima. Enige minpuntje vind ik is het feit dat ik niet tijdens het rijden een andere bestemming in kan voeren. Ik moet hiervoor altijd stilstaan. Ik snap best wel dat dit gedaan is ivm veiligheid etc etc, maar toch zou ik het er heel graag uit willen hebben. Weet iemand een mogelijkheid?

John
VDO Dayton 4150 RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo John,

Inderdaad, dat is vanwege de veiligheid zo gedaan. En omdat deze beveiliging er op zit, heb je een BPM vrijstelling gehad van € 1250,- als je 'm dit jaar gekocht hebt, en zelfs van € 1700 als de aankoop voor 1 januari gedaan is.
Als je die beveiliging ongedaan maakt ben je alsnog BPM verschuldigd, plus de BTW daarover :oops:

En ja, hoeveel risiko wil je lopen door de beveiliging er af te halen, maar niet de belasting te betalen?
Aan jou de keus, zeg het maar....

Groet,
JW

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
johnnybt
New Member
New Member
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 apr 2004 12:10

Bericht door johnnybt »

Makkelijke keus aangezien ik niet degene ben die het voordeel heeft gehad. Ik heb deze radio overgenomen van iemand die em eigenlijk liever niet wilde. Dus ik zou nog steeds graag de beveiliging er af willen halen. Overigens was de radio nog niet eens geregistreerd toen ik em kreeg en heb ik em netjes aangemeld bij C-IQ en werkt ie helemaal perfect.

Vraag blijft dus nog steeds staan.

Bedankt voor reactie in ieder geval en ik wacht weer in spanning af.

John
VDO Dayton 4150 RS

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

bij de nieuwe software 5.06 kan je het helemaal niet meer veranderen, en kan je ook geen oude software laden wat ik heb gehoord maar of dit ook zo is??

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin10
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2004 15:51

Bericht door Edwin10 »

Is er al iemand die kan bevestigen dat dit waar is ? Ik heb er ook 1 met SW versie 5.06 en wil graag tijdens het rijden kunnen (laten) invoeren. Laatst reed ik met een bijna lege tank en moest ik even de vluchtstrook op om een bestemming van de dichtsbijzijnde tank in te kunnen geven.

Graag zou ik vernemen of ik er een andere versie op kan zetten en zo ja, welke.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
fransnacht
Senior Member
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:14

Bericht door fransnacht »

misschien kan je weer oude sw laden.......maar het zit er niets voor niets op!!!

oa ook voor veiligheid!!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin10
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2004 15:51

Bericht door Edwin10 »

Probleem is dat ik geen oude SW versie heb. Misschien dat iemand me er aan kan helpen ?

Veiligheid OK, maar het gebeurt regelmatig dat ik bijrijders in de auto heb, meestal mijn vrouw.
Of in de file, daar sta je soms niet helemaal stil, maar wil je wel je bestemming kunnen ingeven.

Ik ga natuurlijk niet met 150 per uur even een bestemming invoeren.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
freek
New Member
New Member
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 mei 2004 21:27

Bericht door freek »

Wij hebben sinds kort een 4200RS. Ik kwam er ook achter dat ik (als bijrijder) geen bestemming in kan voeren terwijl we al rijden. Da's knap lastig. Elke keer stoppen om route te plannen is toch van de zotte... En dat terwijl ik als bijrijder toch niemand in gevaar kan brengen. BPM-verhaal heb ik al gelezen.

Mocht iemand iets weten om dit probleem op te lossen, dan hoor ik het graag. Code 6330 in service menu al geprobeerd, maar dat werkt niet (ik heb een nieuwe release vd. software).

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

freek schreef:Wij hebben sinds kort een 4200RS. Ik kwam er ook achter dat ik (als bijrijder) geen bestemming in kan voeren terwijl we al rijden. Da's knap lastig. Elke keer stoppen om route te plannen is toch van de zotte... En dat terwijl ik als bijrijder toch niemand in gevaar kan brengen. BPM-verhaal heb ik al gelezen.

Mocht iemand iets weten om dit probleem op te lossen, dan hoor ik het graag. Code 6330 in service menu al geprobeerd, maar dat werkt niet (ik heb een nieuwe release vd. software).
Om crosspostings te voorkomen klik HIER voor een antwoord.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin10
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2004 15:51

Bericht door Edwin10 »

Niemand die me aan een isootje kan helpen voor een oudere versie ?
Ik heb nu een 4200RS overgekocht met versie 05.06 en wil graag dat mijn bijrijder kan invoeren.
Graag een PM als je me kunt helpen.

Edwin

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Edwin10 schreef:Niemand die me aan een isootje kan helpen voor een oudere versie ?
Ik heb nu een 4200RS overgekocht met versie 05.06 en wil graag dat mijn bijrijder kan invoeren.
Graag een PM als je me kunt helpen.

Edwin
Hallo,

Jij gaat er dus gewoon van uit dat je de 5.06 kunt overschrijven met de oudere SW. En dat is maar helemaal de vraag, want als ik het goed heb is er met de 5.06 een stukje weggeschreven op een andere plaats. Dat dat zou zelfs kunnen betekenen dat je je systeem gewoon vast laat lopen als je er een oudere SW opzet. En dan moet 'ie naar een service centre, kassa dus... :cry:
Het is dus niet zo dat je het oude geheugen helemaal wist, zoals je dat doet bij het formatteren van een HD, er blijft gewoon een stukje besturing aanwezig in het systeem.
Met een nieuwe SW release zal hiermee zeker rekening gehouden worden, maar dan blijft de blokkering dus gewoon zitten.
Dus..... :?: :oops:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Edwin10
New Member
New Member
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 mei 2004 15:51

Bericht door Edwin10 »

Zolang niemand het tegendeel beweert ga ik er inderdaad van uit dat het wel moet lukken.
Ik heb de vraag in dit forum al eens eerder gesteld of het inderdaad mogelijk is, maar aangezien niemand reageert lijkt het of niemand er definitief uitspraak over kan doen.

En dus is er maar 1 alternatief of er achter te komen :-)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Edwin10 schreef:Zolang niemand het tegendeel beweert ga ik er inderdaad van uit dat het wel moet lukken.
Ik heb de vraag in dit forum al eens eerder gesteld of het inderdaad mogelijk is, maar aangezien niemand reageert lijkt het of niemand er definitief uitspraak over kan doen.

En dus is er maar 1 alternatief of er achter te komen :-)
Hallo Edwin,

Kennelijk wilde niemand proefkonijn zijn, tot dus ver tenminste. Maar daar is nu dus verandering in gekomen :lol:
We zijn benieuwd naar je ervaringen, enne....good luck :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

Indien de uitrol al begonnen is van de nieuwe c-iq cd's/dvd's ben ik benieuwd of iemand al de OS heeft vervangen en dus mogelijk kan invoeren tijdens rijden.

Verder nog een vraag ivm systeem van mijn broer. Hij krijgt updates niet, daar hij unlimited edition heeft genomen.
Is het dan wel mogelijk om met een 'geleende' dvd wel OS te upgraden ?

Hij heeft systeem voor de dure prijs (geen bpm-modelletje), dus blokkering onder rijden heeft hij al geen last van. Maar kan me voorstellen dat een upgrade van OS wel handig kan zijn im eventuele bugs.


Frits de Laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:Indien de uitrol al begonnen is van de nieuwe c-iq cd's/dvd's ben ik benieuwd of iemand al de OS heeft vervangen en dus mogelijk kan invoeren tijdens rijden.

Verder nog een vraag ivm systeem van mijn broer. Hij krijgt updates niet, daar hij unlimited edition heeft genomen.
Is het dan wel mogelijk om met een 'geleende' dvd wel OS te upgraden ?

Hij heeft systeem voor de dure prijs (geen bpm-modelletje), dus blokkering onder rijden heeft hij al geen last van. Maar kan me voorstellen dat een upgrade van OS wel handig kan zijn im eventuele bugs.


Frits de Laar
Dat kan ik me ook voorstellen, maar eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van of je de combinatie oude kaarten nieuwe SW wel kunt gebruiken. Iemand zou het kunnen uitproberen, maar dan moet 'ie wel de vorige SW paraat hebben voor als het mis gaat.
De nieuwe SW MOET in elk geval ingespeeld worden vóórdat de nieuwe kaarten gebruikt kunnen worden, anders werken ze niet goed, en kun je ook geen gebruik maken van alle nieuwe features. Zoals daar zijn de flitspalen, maar er is veel meer leuks aan boord.
Zou je broer toch maar niet moeten overwegen gebruik te maken van de spijtoptanten regeling? Die is naar mijn mening wel erg aantrekkelijk :wink:

Overigens, men begint binnenkort met de uitlevering van de C-IQ updates voor de kleurensystemen, de mono's komen daarna. Dat zal dan wel ergens in de loop van juli worden denk ik zo. Oftewel, daarover zul je dus voorlopig nog niks van kunnen lezen aan gebruikers ervaringen.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

JW,

OS-update staat toch los van navigatie ?

Als straks nieuw OS uitkomt, kun je dan niet nog gebruik maken van de 'oude'naviagie dvd ?
Of moffelen ze de OS-upgrade ook achter een C-IQ code weg.

Zie broer morgenavond, zal eens kijken of ie over te halen valt.

Frits
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

ritselaar schreef:JW,

OS-update staat toch los van navigatie ?

Als straks nieuw OS uitkomt, kun je dan niet nog gebruik maken van de 'oude'naviagie dvd ?
Of moffelen ze de OS-upgrade ook achter een C-IQ code weg.

Zie broer morgenavond, zal eens kijken of ie over te halen valt.

Frits
In het duits zou het antwoord luiden: JEIN.
Die SW heb je nodig om de kaarten en alle overige daarop voorkomende zaken als POI's, postcodes en straks de speedtraps etc. te kunnen lezen, en dus is het afhankelijk van de SW wat daarvan wel of niet beschikbaar is.

Ik vermoed dus dat de nieuwe 9.5 voor de kleurensystemen, of de 5.4X (zoals deze vermoedelijk gaat heten) voor de mono's inderdaad nog wel terugwaarts compatibel is, maar zeker ben ik daar niet van. Vandaar mijn opmerking, en de gedachte om het uit te proberen, met een oudere versie achter de hand.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”