TMC op 25 maart 2004

Alles met betrekking tot TMC gerelateerde zaken
Forumregels
Deze groep is voor vragen over TMC zenders en ontvangen info.
Vragen over gebruik van TMC toestellen kan in een merk gebonden groep gedaan worden.
Gebruikersavatar
Higgy
Moderator
Moderator
Berichten: 1762
Lid geworden op: 16 nov 2003 15:42

TMC op 25 maart 2004

Bericht door Higgy »

Moest vanmorgen van Helmond naar Tilburg.
Ietsjepietsje tegen beter weten in :Wall: koos ik de A67 die onder Helmond doorloopt, om dan bij Eindhoven de A2 en dan A58 te pakken. Althans, dat was het plan. Ik KEEK nog op mijn MS5000 met TMC 5010/01 module, en die gaf TMC4U aan en 'geen files'. Ik was NOG NIET KOUD de A67 opgedraaid en kon meteen aansluiten in 13 km file. Het was inmiddels 9:00 uur en de EERSTE filemelding die men op radio 3 noemde na het nieuws was die 13 km op de A67.
TMC4U zweeg nog steeds: geen file rondom Eindhoven volgens hen. Het volgende TMC-station op laten zoeken, dat werd RWS-RAD1 (schrijf ik dit nu goed, vraag ik me al typende af..) en zie: die gaf twee files ten zuidwesten en westen van Eindhoven. Zo ongeveer vanaf waar de a67 de a2 kruist. Desalniettemin stond ik nog steeds in een niet-bestaande file ruim daarvoor :Gun:
Enkele km's voortgesukkeld en vlakbij Eindhoven ineens de lieftallige stem: pas op, file. Ja, dat wist ik al.
Affijn, na 5 kwartier was ik ter hoogte van Geldrop, ik heb m'n afspraak in Tilburg afgebeld en ben naar m'n werk (centrum Eindhoven) gereden. Een onbevredigende ochtend...
iPhone 6 met Sygic, Waze, Navmii
TomTom One XL Europa

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Han
Senior Member
Berichten: 1051
Lid geworden op: 01 sep 2003 18:57

Bericht door Han »

Dat komt er nou van als je niet doet wat ze zegt. :wink:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dennis
Average Member
Average Member
Berichten: 92
Lid geworden op: 17 jan 2004 15:32

Bericht door Dennis »

Zo daar ben ik weer eens (JW) ;-)

Om even hier op te reageren.
TMC4U (handelsmerk) geeft idd nog steeds problemen.
Met namen de Veronica TMC4U, er zouden problemen zijn met hun firewall die af en toe porten dicht gooit, ik lever hun de data via een internet verbinding. RWS-RAD1 (RijksWaterStaat Radio 1) krijgt de via lijnverbinding.
Dit heb ik weer gemeld na het bevinden van het niet werken, maar ik ben helaas niet de gene die daar over praat met Veroncia/Sky. (ik ben niet de commerciële man, maar de engineer , technisch en uitvoerend)
Ik heb op 23 maart 2004 tussen 730 en 0900 weer eens in de auto de uitzending van 103.2 in de gaten gehouden. En idd ook toen (en de dag er na) geen data terwijl er duidelijk files waren toen in switchte naar RWS-RAD1 rolde de meldingen binnen.

Hoe gaat het NU in zijn werk, korte uitleg

Monica-Data (lussen in het wegdek, onderstations, MTM(2)) komt binnen bij het TIC (Traffic Informatie Center) in Utrecht. Daar zit iemand letterlijk de meldingen over te tikken naar een ander systeem. Van die data maak ik TMC en dat gaat via een lijnverbinding naar NOB en via het internet naar Sky (Veronica).
Hun zenden die data mee, dit gaat via o.a. via een aantal RDS draaggolven...............

Dit hele verhaal heeft een goede wending in het vooruitzicht waar ik verder nog niet over mag corresponderen, maar krijg ik groen licht dat zijn jullie de eerst op dit forum die het weten. Soort primeur.


Dennis
Continuïteit op één
_______________________
[url=http://damnet.nl/forum/][color=darkblue][b]DAMnet forum voor jouw PC vragen[/b][/color][/url]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • saab 9-3 2004
    door leonsaab » 21 mei 2016 10:18 » in Saab
    Reacties: 1
    Weergaves: 1406
  • Nissan Primera 2004 met navigatie
    door Jacques28 » 10 apr 2016 20:13 » in Toyota en Lexus
    Reacties: 2
    Weergaves: 1304
  • Geen GPS ontvangst Laguna 2004
    door kevpau » 15 jun 2015 00:51 » in Renault
    Reacties: 1
    Weergaves: 934
  • subaru outback 2004 navigatie
    door THE WRAITH » 16 apr 2015 17:52 » in Subaru
    Reacties: 4
    Weergaves: 820
  • advies gevraagd: 2 din Nav voor Alfa GT 2004
    door Alfistzmeer » 21 dec 2016 08:54 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 1
    Weergaves: 540
  • Achteraf inbouw Navigatie Nissan Almera Tino 2004
    door Satmiep » 01 feb 2015 13:10 » in Nissan
    Reacties: 2
    Weergaves: 1596

Terug naar “Traffic Message Channel”