Geen satellietontvangst met mijn VDO Dayton MS3100

Gebruikersavatar
duitsdogje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2007 23:07

Geen satellietontvangst met mijn VDO Dayton MS3100

Bericht door duitsdogje »

Vorige week had ik de navi nodig maar onderweg kwam ik erachter dat hij 0 satellieten had.
Ik heb thuis de aansluiting gecheckt en er was geen verbetering, 0 satellieten.
Heb via Navco een nieuwe besteld.
Vandaag moest mijn vrouw weg, dus heb ik de nieuwe gps antenne aangesloten en hem tijdelijk op het dak gelegd, maar ook hier heb ik 0 satellieten mee.
Het systeem werkt al 1,5 jaar goed.
Misschien heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Ik heb de ms 3100.

(edit door mod: bovenstaand verhaal helemaal gecorrigeerd. Is het nou zo'n moeite om een Hoofdletter aan het begin van een zin, en een . aan het eind van een zin te zetten? Dan heb ik het nog niet over de juiste spelling van het woord satellieten)
ford scorpio vdo ms3100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Ga naar je diagnose menu via code 6330 en kijk of er fouten in het logboek staan.
Daar komt dan te staan: HW Error, Code... En voorts moet er dan een foutmelding komen zoals: REC.ERROR, COMM.ERROR of SEARCH.SAT
Rapporteer dat hier.

Verander daar verder HELEMAAL NIKS, je zou niet de eerste zijn die z'n systeem dan naar de reparateur kan brengen.

Overigens, hoe lang heb je de GPS antenne op je dak gehad? Minimaal 10 minuten is nodig om een fix te maken :!:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
duitsdogje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2007 23:07

Bericht door duitsdogje »

Hoi jw
Vanavond als mijn vrouw terug is zal ik kijken wat voor codes er staan ,dan rapoteer ik ze hier.
Ik heb de atenne ongeveer 10 minuten op het dak gehad,zal dat eerst nog een keer doen
gr lex
ford scorpio vdo ms3100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

duitsdogje schreef:Hoi jw
Vanavond als mijn vrouw terug is zal ik kijken wat voor codes er staan ,dan rapoteer ik ze hier.
Ik heb de atenne ongeveer 10 minuten op het dak gehad,zal dat eerst nog een keer doen
gr lex
Doe dat op een plek met "vrij (uit)zicht" op de hemel boven je. Niet onder de bomen, en ook niet ergens tussen hoge flats of zo.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
duitsdogje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2007 23:07

Bericht door duitsdogje »

hoi jw
Heb de nieuwe antenne erin geplugd ,en meer als 10 minuten laten staan.
toen gekeken bij service ,code 6330 ingegeven
Bij interne signalen staat bij gps status search
Bij probleem lezen staat geen defect
Dit heb ik ook gedaan met de oude antenne ,deze gaf de zelfde waardes
Ik kan misschien morgen de hele dag de nieuwe antenne erop laten zitten.
Heeft misschien meer tijd nodig
gr lex
ford scorpio vdo ms3100

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

SEARCH.SAT duidt inderdaad niet op een fout in de antenne of de computer, hetgeen bevestigd wordt door die HW logging zonder fouten.
Ik heb dat een jaar of twee geleden ook eens meegemaakt bij WMP, die had op een bepaald moment ook geen satellietontvangst meer en na enige tijd lukte dat ook weer bij zijn MS5000. Daarna heeft hij geen problemen meer gehad met de sat-ontvangst.
Oftewel: morgen nog maar eens proberen....

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
duitsdogje
New Member
New Member
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jan 2007 23:07

Geen satellietontvangst met mijn VDO Dayton MS3100

Bericht door duitsdogje »

Even een update ,na een aantal weken waarbij ik regelmatig de navi aan heb gehad en zelfs een aantal uren voor de deur ,vind hij nog steeds geen satallieten
Kan ik hem niet ergens een hard reset geven

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Het is een misvatting om te denken dat de navigatie "aan moet staan" om ontvangst te garanderen. Als de zaak correct aangesloten zou zijn, vindt de verwerking van de ontvangen signalen gewoon doorgang doordat de installatie op de permanente 12 volt is aangesloten.
En satallieten bestaan niet!
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
wmp
Moderator
Moderator
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2003 19:00

Bericht door wmp »

Bij mij heeft het toen geholpen het systeem erg lang zonder spanning te laten staan. (stekkers eruit)

Doorgaans wordt drie kwartier aangehouden, echter bij mij werkte dat niet.
Enkele uren lang zonder spanning bleek echter wel te werken, en toen vond het systeem via de originele antenne (dus die er altijd al op gezeten had) wel weer satellieten.
Succes = vaker opstaan dan je valt

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Het is een misvatting om te denken dat de navigatie "aan moet staan" om ontvangst te garanderen. Als de zaak correct aangesloten zou zijn, vindt de verwerking van de ontvangen signalen gewoon doorgang doordat de installatie op de permanente 12 volt is aangesloten.
En satallieten bestaan niet!
Waarom denk je dat?
Als je het contact (of is het kontakt? :wink: ) uitzet begint de computer de gegevens op te slaan. Als 'ie daarmee klaar is gaat 'ie in de slaapstand waarbij nog maar een paar milliAmps stroomverbruik plaats vindt.
In vol bedrijf, met de processoren actief is het stroomverbruik iets van 1 Amp.
Als je het contact weer aanzet gaan de processoren hun werk doen. Dan worden ook de satellieten weer "waargenomen" en verwerkt, hetgeen te zien is op je monitor. Net na het inschakelen staat daar 0, na enige minuten zijn dat er 5 à 8.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Daarmee verschillen wij dan van mening.
Het is duidelijk te zien dat tijdens de "niet contact" periode, zoals ik bijv hier in de proefopstelling waarneem, dat de ontvangst gewoon doorgaat. De almanac met de baangegevens wordt continu bijgehouden. Ware dit niet zo dan zou je na een week stilstand bij een auto ook niet meteen een correcte positie verkrijgen omdat eerst de almanac moet worden geladen. Dus de hele ontvangunit incl. GPS antenne blijven in deze slaaptoestand actief bezig met ontvangen en het verwerken van gegevens tot een bruikbare geografische positie. Pas na het aanzetten van het contact gaat de verdere verwerking tot een match met de kaart van start.
Ware dit niet zo dan zouden we feitelijk die permanente 12 volt aansluiting ook wel op kunnen doeken. Dan is daar geen noodzaak meer voor aanwezig.
Verder zijn de grootste stroomafnemers de processor en het beeldscherm!

Overigens staat er bij mij op het scherm meteen na inschakelen vrijwel steeds een icoontje met 4-8 satellieten.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

wmp schreef:Bij mij heeft het toen geholpen het systeem erg lang zonder spanning te laten staan. (stekkers eruit)

Doorgaans wordt drie kwartier aangehouden, echter bij mij werkte dat niet.
Enkele uren lang zonder spanning bleek echter wel te werken, en toen vond het systeem via de originele antenne (dus die er altijd al op gezeten had) wel weer satellieten.
Prima tip, dat lijkt mij de goeie manier om te proberen het systeem weer aan de praat te krijgen.
Een SEARCH.SAT signaal duidt op een in orde zijnd systeem. Dat was ook bij jouw systeem toen het geval, als ik me goed herinner.
En waarom jouw systeem er in eerste instantie mee ophield en geen sat's meer wilde pakken en later weer wel, dat is nooit duidelijk geworden. Nu werkt 'ie nog goed, toch?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Daarmee verschillen wij dan van mening.
.......
Overigens staat er bij mij op het scherm meteen na inschakelen vrijwel steeds een icoontje met 4-8 satellieten.
Inderdaad :wink:

Zowel de oudere systemen als ook jouw 5200 hebben een softwarematige ON/OFF logic, te zien op de blokschema's van de computers. Die zorgt er voor dat de computer in zo'n 40 seconden geheel afgeschakeld wordt, waarbij het stroomverbruik terugloopt van 2A naar <1 mA bij de 5700 en van 1,3A naar <2mA bij de 5200.
En dat laatste is maar goed ook, met de nominale verbruiken zou je accu met 1 à 2 dagen helemaal leeg zijn, een paar mA houdt 'ie vele weken/maanden vol. Da's minder dan de zelfontlading van de accu.

Jouw 5200 zou wel eens heel snel een GPS-Fix kunnen maken, de progressie is nadrukkelijk aanwezig. Dat kan betekenen dat al in de opstart de sat's gepakt worden.
Maar als je je 5000 nog hebt zal dat langer duren. Als die een dag geen sat's gepakt heeft duurt het even vooraleer je ze weer ziet terugkomen. Ook bij mijn 5500 duurt dat even, ondanks de perfecte ontvangst van de signalen door de op het dak gemonteerde Hirschmann GPS antenne.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Maar als je je 5000 nog hebt zal dat langer duren. Als die een dag geen sat's gepakt heeft duurt het even vooraleer je ze weer ziet terugkomen.
Die oude doos van mij ligt volledig werkend uitgestald in m'n garage en hangt daar aan de permanente 12 volt. Bij het aanschakelen dmv een apart voedinkje van 12 volt start deze op en in de afgelopen maand heb ik diverse malen gecontroleerd en meteen de code ingegeven om naar diagnose te gaan. Dan telkens 4/5 satellieten of beter terwijl er maar twee grote ramen in het gebouw zitten. Ik zie in het schermpje niet eerst SEARCHING en/of TRACKING verschijnen.

Ik heb hier geen logic diagram bij de hand maar ik vind mijn eigen redenatie van een continu werkende ontvang-unit nog niet zo slecht. Dat hoeft slechts enkele mA te kosten. Dan betreft het uitsluitend het analyseren en registreren van gegevens. Maar ik kan er natuurlijk volledig naast zitten, hoewel ik dan zoals eerder verwoord, het nut van die permanente 12 volt niet geheel kan duiden.

Vorig jaar heb ik mijn auto gedurende een maand op een camping in Saumur achter gelaten en geloof me dat in die tijd wel het een en ander aan baaninformatie veranderd is. Bij het starten van de auto had ik meteen een positie en een ontvangst van, naar ik meen, 6 satellieten. Dat lijkt mij in de 20 seconden opstarttijd, zonder dat er ontvangst van signalen gedurende die hele maand plaats heeft gehad, nogal snel maar niet perse onmogelijk.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Die permanente 12V is nodig om dat afschakelproces, dat gemiddeld zo'n 40 seconden duurt te laten plaats vinden.
In die 40 seconden wordt onder andere je positie opgeslagen en je "adresboek" met bestemmingen bijgewerkt.

Met slechts 1 à 2 mA die de computer in standby, dus sleep-modus trekt kunnen geen processoren bedreven worden, daarvan heeft zo'n computer er heel wat aan boord. En die vreten energie, niet voor niets is een notebook zo snel door z'n accu heen....

Mijn 5500 heeft er overigens heel wat meer tijd voor nodig om de sat's te pakken, als 'ie een poos heeft stilgestaan, ik schreef dat al eerder. Dat jij zó snel sat's pakt met je 5000 verbaast me.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Mijn 5500 heeft er overigens heel wat meer tijd voor nodig om de sat's te pakken, als 'ie een poos heeft stilgestaan, ik schreef dat al eerder. Dat jij zó snel sat's pakt met je 5000 verbaast me.
Wellicht, met een ondeugende verwijzing naar een recente commercial, dat ik verse stroom heb :D

In de tussentijd heb ik uit andere bron een beter inzicht in de on-off logic kunnen krijgen en moet daaruit concluderen dat mijn eerder geuite zienswijze niet correct blijkt te zijn.

Ik ga nu de volgende proef doen:
M'n oude vertrouwde 5000 gewoon een weekje in sleep mode en dan zien hoe snel er weer een positie is.
Deze trekt in "rust" 2.6 mA en in vol bedrijf 1.9 A. Echter zonder monitor slechts 0.9 A :!:
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Zojuist ook maar even een proefje gedaan :wink:

Mijn 5500 was sinds zaterdagmorgen in de "slaapstand". En dus heb ik 'm zojuist weer wakker gemaakt, met de stopwatch er naast. Dat levert de volgende getallen op, telkens gerekend vanaf het moment van omdraaien van de contactsleutel:
-monitor wordt actief na een kleine 15 seconden.
-na 25 seconden begint er een ontvangst op gang te komen van de sat's
-na 40 seconden heb ik 4 sat's te pakken.
-na 60 seconden heb ik er 5.
-na 2 minuten heb ik er 6.

Mijn auto is voorzien van een Hirschmann GPS-GSM combiantenne die op het dak gemonteerd zit. Deze heeft vrij uitzicht naar boven, schuin achter de auto staat mijn woning. De hemel was op dat moment bewolkt, echter met vrij dunne bewolking.

Ben benieuwd naar jouw testresultaten.

En zeker zo benieuwd ben ik naar d-d's reactie als hij WMP's suggestie opgevolgd heeft.

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Uiteraard gaat dat met een 5000 iets gecompliceerder:
Na het accepteren van de disclaimer moet ik eerst naar Instellingen-Systeemconfiguratie-Diagnose-Code-6330-GPS status. Pas dan kan ik iets over het aantal satellieten zeggen.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Gerritje schreef:Uiteraard gaat dat met een 5000 iets gecompliceerder:
Na het accepteren van de disclaimer moet ik eerst naar Instellingen-Systeemconfiguratie-Diagnose-Code-6330-GPS status. Pas dan kan ik iets over het aantal satellieten zeggen.
Dat was ik even vergeten, verwend als ik inmiddels ben door al wat de 5500 te bieden heeft. Kun je nagaan wat jij meemaakt, met je 5200 :D

Maar ff OnTopic: dat betekent waarschijnlijk dat je die status pas kunt zien na een seconde of 60, als je heel snel bent. En dan zouden er best al eens voldoende sat's getraceerd kunnen zijn.
Hoe lang duurt de opstartprocedure bij de 5200, dus contact aan>>monitor>>disclaimer en dan snel naar het kaartscherm? Minder dan de 15 sec. bij de 5500?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Hoe lang duurt de opstartprocedure bij de 5200, dus contact aan>>monitor>>disclaimer en dan snel naar het kaartscherm? Minder dan de 15 sec. bij de 5500?
Net getimed: 11 seconden

Ook de 5000 nog even getimed voor hij in z'n tijdelijke winterslaap gaat.

Het duurt 41 seconden voordat ik door de hele sequence van schermen ben en dan kan ik nog juist zien dat de status van de GPS, nog net even TRACKING aangeeft en meteen daarna een goede positie en 3D Position weergeeft.

Ik heb na 15 seconden een correct kaartdisplay
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Inmiddels heeft Topic Starter DuitsDogje wellicht de kans gehad om uit te proberen wat een "Cold Restart" voor invloed heeft.
Kan hij ons daarover informeren?

Dit is ook interessant in relatie tot dit verhaal: viewtopic.php?p=40679#40679

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

M'n oude vertrouwde 5000 gewoon een weekje in sleep mode en dan zien hoe snel er weer een positie is.
Deze trekt in "rust" 2.6 mA en in vol bedrijf 1.9 A. Echter zonder monitor slechts 0.9 A
Na het inschakelen en ruw ontwaken uit de welverdiende week rust: na 31 seconden, ja ik kan het snel, dit plaatje geschoten
Een volkomen correcte positie van de plaats van de antenne in m'n garage!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees F.
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2005 21:13

Bericht door Cees F. »

Ik heb een soortgelijk probleem als dit (oudere) topic.

Sinds een kleine week heb ik ineens geen satellieten meer. Soms ineens 1-tje dan weer de hele weg niks. Bij staat er echter wel rec. error. Ik heb de stroom er hooguit 3 minuten afgehaald als test maar dit haalde niets uit. Ik wil nu de spanning er langere tijd afhalen (zeg 24 uur), om te zien of dit verbetering geeft. MAAR... wat gebeurt er dan met mijn instellingen en adresboek? Blijven deze wel bewaard of krijgt het systeem een soort van reset?

In een ander topic las ik al iets over een de stekker die niet goed zou zijn, maar ik heb daar niet aangezeten dus ik betwijfel of dat de oorzaak kan zijn. Het is een systeem dat nu bijna 2 jaar terug nieuw is ingebouwd. Ik heb het systeem een jaartje terug eenmaal losgehaald vanwege TMC problemen, maar dit GPS probleem is (volgens mij) spontaan op komen zetten.

Ik zou wel graag mijn adresboek behouden, dus weet iemand wat ermee gebeurt als ik de stroom er langere tijd afhaal?

groeten en alvast bedankt!
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Gerritje - In Memoriam †
Senior Member
Berichten: 13447
Lid geworden op: 03 okt 2004 17:14

Bericht door Gerritje - In Memoriam † »

Wat je ook met je systeem doet, er gebeurt absoluut niets met je adresboek. Dat blijft onder de meest barre omstandigheden en ingrepen behouden. Sommigen klagen daar zelfs over!

Het lijkt er op dat je geen GPS-ontvangst hebt (Rec Error) en dat zou veroorzaakt kunnen worden door een defect in de antenne of de kabel/plug. Het meest eenvoudig is het om met een andere antenne te proberen maar die heb je niet altijd bij de hand. Mocht het zo zijn dat je een dakantenne hebt, dan kun je slachtoffer zijn geworden van een bekend fenomeen, namelijk water in de antennevoet.
Komende zondag 3 juni is er een Meeting van forumleden in de Meern en dat zou een mooie gelegenheid zijn om naar je probleem te (laten) kijken.
Vragen & antwoorden mbt navigatie svp via het forum, niet per Privé-Bericht of E-Mail
-- Mededeling: Gerritje is op 23-03-2012 te Oosterhout overleden --

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Cees F.
Junior Member
Junior Member
Berichten: 36
Lid geworden op: 09 aug 2005 21:13

Bericht door Cees F. »

Bedankt voor je supersnelle reactie!
Ik heb geen dakantenne, maar eentje die aan de binnenzijde van mijn voorruit zit geplakt. Op deze plaats heeft ie het nu al bijna twee jaar goed gedaan, maar nu ineens dus niet meer. Het zou toch niet kunnen zijn dat de antenne er spontaan mee opgehouden is?
Ik heb ook nog gechecked of de antenne misschien is los komen te zitten maar ook dit is niet het geval.

groeten en misschien tot zondag!
Peugeot 206 SW Griffe Full Option included VDO Dayton ms5500 met TeleAtlaskaarten.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Geen updates meer voor ingebouwde VDO-Dayton systemen
    door Marc Veen » 27 sep 2014 11:22 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 0
    Weergaves: 25816
  • VDO MS3100
    door hansola » 13 sep 2014 09:51 » in Vaste VDO-Dayton systemen
    Reacties: 1
    Weergaves: 415
  • Waar is mijn POI gebleven ?
    door scriba2 » 05 jan 2021 23:24 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 480
  • Discover Pro en Mijn Volkswagen Module
    door ghdefouw » 24 mar 2018 15:06 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 961
  • alles wat op mijn Navigon 70/71 gewist
    door Carpman » 10 jul 2021 20:50 » in Navigon
    Reacties: 0
    Weergaves: 424
  • Navigatie voor mijn VW Golf 5
    door Marcianox » 04 mei 2015 12:27 » in V.A.G
    Reacties: 0
    Weergaves: 623
  • Mijn telefoon draadloos naar auto
    door mcl » 20 jul 2023 19:23 » in Navigatie algemeen
    Reacties: 0
    Weergaves: 484

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”