Defecte ms5400

krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Defecte ms5400

Bericht door krommenek »

Hallo,

Vraagje,

De week voor kerst is mijn MS5400 ( nog geen half jaar oud ) kapot gegaan.
Beeld was bevroren en de CD was zelfs niet meer uit het systeem te krijgen. :cry:

Mijn dealer (citroen) heeft hem opgestuurd naar, ja naar wie? :roll:

Hij is al 6 weken weg, is dit normaal?

Ik kreeg een telefoontje dat het nog wel 6 weken kon duren voor hij terug was, omdat volgends de citroen dealer mijn systeem naar VDO DUITSLAND was gestuurd, komt iemand dit bekend voor?

Betekend dit dat ze misschien iets serieus gevonden hebben wat voor meer mensen een probleem is? :? :?

Weet iemand of je normaal gesproken een vervangend toestel krijgt?

Hoe zit het met de tijd dat je IC-q niet kunt gebruiken, je betaald er tenslotte wel voor!!!

Ik hoor het wel,

Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Eric,

Da's wel balen, zó lang je navi kwijt zijn....
Waarom het zo lang duurt? Geen idee, ik heb niet eerder van zo iets gehoord.

Ik zou zeker C-IQ bellen en hen informeren over deze situatie en vragen hoe dit financieel opgelost kan worden.
Laat je ons dat weten, en uiteraard ook de voortgang van de reparatie?

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
beckeronline
Senior Member
Berichten: 586
Lid geworden op: 03 nov 2003 12:33

Bericht door beckeronline »

Onderstaand stuk komt uit algemene voorwaarden c-iq. Dit gaat dan wel over de datadrager en niet over navi systeem aanzich maar je kan je natuurlijk wel op dit artikel beroepen. Dan zouden ze de tijd dat je het toestel 'kwijt' bent voor (garantie) reparatie gratis verlengen.

8.4 Wanneer de datadrager, C-IQ-software of de Code een defect vertonen of de C-IQ-software tijdens de overeengekomen contractperiode om andere redenen in zijn geheel niet functioneert of het gebruik hiervan niet alleen in geringe mate is beperkt, zullen wij u de door u bestelde en niet-bruikbare inhoud voor een periode die overeenkomt met de tijd waarin het gebruik van deze inhouden wordt beperkt of onmogelijk is nogmaals ter beschikking stellen. Naar keuze kunt u voor het opgetreden gebruiksverlies, dat in overeenstemming is met de tijdsduur en inhoud, restitutie van uw vergoeding verlangen.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo,

Je hebt het goed bestudeerd :)
En ik denk dat Eric met dit verhaal in de hand geen moeite zal hebben restitutie, dan wel verlenging van z'n gebruikstermijn te krijgen.
Bellen dus...

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Bericht door krommenek »

Heren,

Kreeg vanmorgen telefoon van de citroen garage, ik krijg tijdelijk een DVD uitvoering ter beschikking van de ms5400.

Leuk toch, kan ik in iedergeval vooruit. :wink:

Wij houden jullie op de hoogte.

Groeten

Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

krommenek schreef:Heren,

Kreeg vanmorgen telefoon van de citroen garage, ik krijg tijdelijk een DVD uitvoering ter beschikking van de ms5400.
Leuk toch, kan ik in iedergeval vooruit. :wink:

Wij houden jullie op de hoogte.

Groeten

Eric
Oftewel, je krijgt een MS 5500, het neusje van de zalm :)
Er is maar een probleem: als je daar eenmaal aan gewend bent is het heeeeel moeilijk terug te gaan naar de CD uitvoering.

Ben benieuwd welke DVD je er bij krijgt, en wat er vrijgeschakeld is. Had je behalve de Benelux nog meer vrijgeschakeld bij je MS 5400, zoals flitspalen of zo? Die moet dan (tijdelijk) omgezet worden naar de 5500. Kan gewoon on line geregeld worden met C-IQ, uiteraard in samenspraak met je Citroën dealer.

Groet,
JW

P.S. Kun je geen deal maken met de garage, en voor een zacht prijsje de MS 5500 bij jou laten :?: :idea: :wink:
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Bericht door krommenek »

Ja, ben ik weer,

Heb een MS5500, maar wat is het verschil, ik zie alleen een nieuw item, iets met video en camera, voor de rest lijkt mij alles geljik.

Het leuke is ALLES is vrijgeschakeld, t/m tjechie en de hele rataplan !!!! :) :) :) :)
Alleen de flits palen niet. :?

Voor wat de software betreft, is het volgens mij de oude, want het pijltje op het scherm ( wat je auto is zal ik maar zeggen) heeft een rood cirketje, bijmijn laatste CD update was dit veranderd in een zwart cirkeltje.

Heb alleen geen nieuwe software DVD, of kan ik, zoals bijeen CD-ROM-speler van een computer hier ook CD's in stoppen?

Flitspalen heb ik nu niet, lijkt het op, maar dat zat ook niet in de oude software, toch?

Maar wat is volgens jullie het voordeel van de ms5500 tov de 5400?

Ik hoor eht wel weer.

Greetz

Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Eric,

Grootste voordeel van de MS 5500 tov de 5400 is het gemak waarmee je routes in het buitenland plant en rijdt. Om die reden heb ik de 5500 genomen, nooit meer DJ'en, en meteen de complete route in het systeem en op m'n scherm.

Kijk eens welke SW er in zit? Als dat niet de 9.5(7) is, kun je om die reden de flitsinfo niet pakken!

De upgrading van de SW wordt met de CD-ROM gedaan die afgelopen zomer geleverd is met de 2004/2 CD's en DVD. Daarop staat de SW voor de 5400 en de 5500.
Oftewel, de 5500 leest zowel CD's als DVD's :wink:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Bericht door krommenek »

Hallo,

begrijp dus datikmet CD's kan updaten, maar dan heb ik als nog niet de juiste dvd met de flitspalen, of berijp ik het verkeerd!!

Ik heb van citroen geen andere dvd gekregen met andere data, die erin zit is 2004/1

hw nummer is 0106
sw nummer 0910

wat kan ik doen, software updaten en heb dan alsnog geen flitspalen als ik het goed begrijp. :?

Ik hoor het wel weer

Grreetz

Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Eric,

Inderdaad, je had 'm nog niet helemaal gevat :wink:

De MS 5500 kan zowel DVD's als CD's lezen.
Dat geldt niet alleen voor de SW Update, maar ook voor de kaarten. Oftewel, als jij de 2004/2 CD's hebt van jouw MS 5400 kun je die, als de SW 9.5 in de 5500 geladen is, ook gebruiken in de 5500 :lol:

Groet,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Bericht door krommenek »

Hee JW,

Zit ik er mooi in, mijn eigen ms5400 is dus kapot, en wel zodanig dat ik de CD er ook niet uit kreeg, deze is dus mee naar Duistland, naar VDO :cry: :cry: :cry: :cry:

Maar misschien moet dan maar snel een nieuwe set CD's (ja CD's) aanvragen, dan kan ik die nu in deze ms5500 steken en als mijn MS5400 terug is weer daarin stoppen, of niet.

Ik hoor het wel weer,

aLAAF

Eric :P :P
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JW
Senior Member
Berichten: 14088
Lid geworden op: 01 sep 2003 21:19

Bericht door JW »

Hallo Eric,

Of toch, na de carnaval maar proberen die 5500 te "regelen" met je Cit-dealer?

Veel plezier,
JW
RT4-HDD in Citroën C5 Break V6 Exclusive
Voorheen: MS 5500 met 'franse' MT 5010/01-VT en MA 1410 splitter

_______________________________________
Vragen & antwoorden svp via het forum, niet per Prive-Bericht of E-Mail.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Bericht door krommenek »

Heren,

Even mijn hart luchten :(

De leen MS5500 is intussen ook al een paar keer uitgevallen, is dat normaal met VDO systemen, of is dit 'just bad luck'.

Heb intussen alvast de update 2005/01 binnen in CD vorm.
Omdat ik mijn CD kwijt was en mee naar Duitsland was gestuurd, had ik alvast nieuwe besteld. Heb dus de leenunit via de dealer geupgrade en je raad het al, geen NAVI meer. Code verkeerd. Wilde natuurlijk wel flits-info hebben en die zit niet in 2004/01.

Denk ik, gewoon even VDO bellen, kreeg twee keer twee heel geschikte heren aan de telefoon die hem zo over wilde zetten. Ik had nl een demo gekregen toch. :D

Moest nog een laatste keer bellen voor een laatste vrij schakelcode, krijg ik een man aan de telefoon, ik zal zijn naam niet noemen, maar die begint me toch een partij moeilijk te doen!!!!! :evil: :evil:

Heb wel drie keer de situatie uitgelegd maar deze man toonde totaal geen begrip. Ik was mijn systeem al meer dan 6 weken kwijt!!!! Heb met pijn en moeite en veel praten een code gekregen.

GEWELDIGE SERVICE !!!!

Ben ik vanmorgen zelf maar met VDO gaan bellen, met de servicelijn. Eindelijk weer een vriendelijke man en ook nog een van zijn woord. Hij zou het uitzoeken, en ja hoor, vanmiddag telefoon. :D

Mijn unit was vanaf BKE naar VDO Duitsland gestuurd en werd daar gerepareerd, Echter de storing krijgen ze er niet uit en ze onderzoeken verder. Maar intussen was er een fiat gegeven om mij een nieuwe unit te sturen.

Nu is men erachter gekomen via bellen dat BKE is 'vergeten' de unit door of af te sturen!!!! :(

Maar goed, BKE heeft gezegt dat mijn unit vandaag nog per express naar mijn delaer gestuurd wordt, nou ik ben benieuwd!!!

Hoop dus morgen weer een goed werkend systeem te hebben.

Zijn er nog meer mensen met dusdanige ervaringen.

Zouden ze bij VDO zo vriendelijk zijn om mij de weken die ik niet heb kunnen navigeren te verlengen voordat ik weer moet betalen voor de volgende periode?

Be greeted,

Eric :oops:
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Als bij C-IQ bekend is dat je systeem in reparatie was dan zetten ze je code op "in repair". Dat betekent dat je zelf weer moet bellen dat je je systeem terug hebt en dan plakken ze de periode die je niet hebt kunnen gebruiken aan het einde van de contractduur. Dat betekent dus dat als zij wistten dat je systeem in reparatie was (en ook als zodanig bij hun in het systeem stond) je de periode dat je geen navigatie hebt kunnen gebruiken "extra" krijgt.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
krommenek
Junior Member
Junior Member
Berichten: 49
Lid geworden op: 06 mei 2004 23:07

Bericht door krommenek »

Tussenstand,

Helaas, vrijdag geen navi, toch maar gebeld, was men vergeten af te sturen, volgens BKE zeewolde !!! Ja ,ja.
Maar goed, zou maandag, vandaag dus, aankomen.

Van morgen gebeld en ja hij was er. Ben naar de garage gegaan en wat denk je, BKE heeft een helemaal beschadigde unit opgestuurd !!!! Het is een oudje van iemand anders geweest!!!. De montagebeugels van vorige eigenaar zitten er nog aan.

Wat is dit voor een bedrijf, dat BKE, nou hoorde ik ook tot overmaat van ramp van mijn Citroen dealer, dat ze daar ook altijd de Citroen radio's, die onder de garantie vallen, heen moeten sturen, en dat het daar altijd wat is!!!
Zijn er meer mensen met deze ervaringen. Uitleindelijk breekt zo'n bedrijf de naam van VDO af, of niet dan!

Heb weer kontact gehad met VDO en ben weer goed te woord gestaan door een medewerker aldaar.
Heb maar weer uitgelegd dat ik het raar vindt dat er een helemaal afgetrapte unit gestuurd wordt, als vervanging voor een bijna nieuwe MS5400 .Volgens VDO was dit ook niet de juiste weg. Heb hierop dus een neiuwe unit gevraagd, ik loop nu al vanaf 25 december 2004 te leuren en te bellen.
Hierop kreeg ik een antwoord dat ze de de oude unit weer zouden repareren, terwijl deze kapot zou zijn en bij VDO in Duistland! Ik snap er allemaal niks meer van.

Nog een heel gesprek gehad met de VDO-meneer, hij gaat nu weer kijken wat hij kan doen en vertelde me vandaag nog terug te bellen om de stand van zaken door te geven.

Ik snap dit niet, waarom doet VDO zo moeilijk om een zo'n systeem. Voor die paar centen gooit BKE en VDO hun naam wel mooi te grabbel.

Wat vinden jullier er nu van?

Wat is nu het beste om te doen, zonder dat de gebruiker de dupe is en aan het kortste eindje trekt?


Greetrz,

Eric
Citroen C5 Break, MS5400. CI-Q Benelux met 'Flitspalen' technologie.
Sw 5595 + Navteq 2005/06 CD's

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Statistieken
    Laatste bericht
  • Defecte navigatiecomputer X7
    door Jaker » 20 jan 2015 02:15 » in Nissan
    Reacties: 4
    Weergaves: 1019
  • Gezocht ! een defecte Pioneer HD3 met een goed werkende touchscreen
    door misisound » 22 jan 2015 11:13 » in Te Koop Gevraagd
    Reacties: 0
    Weergaves: 515

Terug naar “Vaste VDO-Dayton systemen”