POI's (= bijzondere bestemmingen)

(voorheen NavTech)
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

POI's (= bijzondere bestemmingen)

Bericht door Toho_NL »

Ik zou graag willen weten waarom bijvoorbeeld banken (pinautomaten enzo) niet in de Europese databases voorkomen en wel in de Amerikaanse (er staat tenminste op de site van NavTech dat die wel in de POI-database zitten (dit zou een aparte categorie zijn). Ik heb er in de Europese versies echter nog nooit iets van gezien. Kan (mag) iemand me daar meer over vertellen?

Met vriendelijke groet,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

Betaalautomaten en bronmateriaal verzameling

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Toho_NL,

Het is inderdaad zo dat in de US-producten van NavTech de lokaties van pinautomaten (in het US-engels ATM's) zijn opgenomen, en in Europa niet. Dit verschil bestaat al sinds de midden jaren negentig. In die tijd is de basis van de huidige productspecificatie van onze kaart ontwikkeld. Zowel in de US als in Europa werd de lokatie van pinautomaten toendertijd als zéér gewenst gezien. Echter, in de US was via verschillende organisaties de informatie waar de ATM's zich bevonden eenvoudig voor ons beschikbaar. De banken ondersteunden de opname in de NavTech database ook van harte. Terwijl in Europa de banken en andere betrokken organisaties veel terughoudender waren. Zij waren van mening dat die informatie niet vrij toegankelijk was. Ondanks het feit dat wij die mening niet deelden, is het niet onze stijl om tegen de zin van betrokkenen in informatie toch op te nemen. Dat laatste is een opvallend punt in de kartografische wereld. Sinds mensenheugenis komt het immers voor dat kartogragen informatie "lenen" uit elkaars kaarten. NavTech, als pioneer in het digitale kartografische tijdperk, heeft van begin af aan besloten het intellectuele eigendom van bronmaterialen te respecteren. Indien we materiaal van anderen aan onze databank willen toevoegen vragen we altijd om toestemming en waar nodig betalen we ook voor gebruik. Alleen dan kun je met recht stelling nemen tegen piraterij en illegale kopieën.
De houding van de banken en branche organisaties in de Europese financiële wereld lijkt overigens wel aan het veranderen te zijn. En pinautomaten staan nog steeds hoog op ons verlanglijstje, dus wie weet!

met groet, het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Ok, hartelijk bedankt voor het antwoord! Ik hoop dat ze er ooit nog eens bij komen :D.

Groetjes,

ToHo_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
ritselaar
Moderator
Moderator
Berichten: 878
Lid geworden op: 01 sep 2003 22:23

Bericht door ritselaar »

toch grappig,

Navtech schrijft:
Terwijl in Europa de banken en andere betrokken organisaties veel terughoudender waren. Zij waren van mening dat die informatie niet vrij toegankelijk was.
echter op http://www.mastercard.com/atmlocator/index.jsp kun je volgens mij toch aardig tot op de hoek van de straat komen :shock:

frits de laar
TomTom Carminat OS 8.842
kaart Europe 880

TomTom Go 950Live
855 europa
855 noord amerika

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Gebruikersavatar
Toho_NL
Moderator
Moderator
Berichten: 2525
Lid geworden op: 29 okt 2003 09:36

Bericht door Toho_NL »

Hallo NavTech NHS-team,

Ik vraag me af waarom de politiebureaus er niet instaan. Het zou wel makkelijk zijn om deze mensen snel te kunnen vinden. Ik weet niet of dit haalbaar / gewenst is, maar mij lijkt het wel handig. Hoe denken jullie hierover? En zijn er plannen om de categorieën van de POI's uit te breiden? Er zijn nog heel wat andere categorieën die ik kan bedenken die ontbreken. Nu kom ik er ook wel hoor, dat is geen probleem, maar het zou handig zijn als er meer in stond.

Groetjes,

Toho_NL.
MS5700 (HERE 2013/2014) + TMC-box MT5011 + antennesplitter MA1410 + Arat mount VW T4 + Arat mount VDO Dayton MS5700!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NAVTEQ
Specified Moderator
Specified Moderator
Berichten: 217
Lid geworden op: 18 nov 2003 19:10

POI's

Bericht door NAVTEQ »

Hallo Toho, hallo Frits,

Het uitbreiding van het aantal POI-categorieën staat zeker op ons wensenlijstje. Er valt nog veel moois van ons te verwachten op dat gebied. Politiebureaus is een categorie die zeker zal worden overwogen. Op een later datum komen we op dit onderwerp nog graag een keer terug.
En dan de reactie van Frits aangaande de pinautomaatinformatie op de mastercard website. Dat is een bijzonder handige website, specifiek bedoeld voor de particulier die op zoek is naar geld (zijn we dat niet allemaal). Echter toen wij schreven over de vrije toegankelijkheid van de informatie doelden we op de toegankelijkheid voor een commerciële partij als NavTech en niet voor individuele gebruikers. Het feit dat de informatie via internet wordt verspreid betekent in geen geval dat iemand anders die informatie ook mag doorgeven. NavTech doet dat dan ook niet. Bovendien hebben we daar ook zelf voordeel bij. Wij willen immers ook voorkomen dat een derde partij zonder toestemming informatie uit de NavTech database, die bij verschillende portalen is op te vragen, verder verspreid. En dus geldt het spreekwoord: "wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet". Maar zoals gezegd er zit beweging in bij de banken, dus wie weet!

met groet het NavTech NHS team

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Terug naar “Navteq”